  • 381. Data: 2013-06-30 12:59:52
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Ok, tylko politykę zostawmy dla innych grup - tu jest elektronika, a z
    > tych tekstów nic nie wynika.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    No wynika tylko tyle ze u nas nie ma czegos takiego jak tradycja, bo np
    w szkoplandii elektryk to zawod z tradycjami jak rzemieslnik. Zawodu
    uczys sie w praktyce u majstra a w szkole zdowbywasz tylko wiadomosci
    teoretyczne. jesli chcesz sie ksztalcic dalej czyli poglebiac swoja
    wiedze uczysz sie dalej. I albo jestes faktycznie magistrem w swojej
    dziedzinie ktora lubisz i znasz albo tak jak u nas nadetym gimbusem nie
    potrafiacym przykrecic sróbki.

  • 382. Data: 2013-06-30 13:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 12:59:52 +0200, LeonKame napisał(a):
> [...]
    > wiedze uczysz sie dalej. I albo jestes faktycznie magistrem w swojej
    > dziedzinie ktora lubisz i znasz albo tak jak u nas nadetym gimbusem nie

    hm, gimbusem moze, ale potem idziesz do zawodowki i ..
    http://oke.wroc.pl/staticpages/index.php/Informatory
    -egz-w-zawodzie

    czy to technikum ?
    elektryk, elektromechanik, elektromechanik samochodowy,
    a - technik elektryk osobno.

    A ty, nadety inzynierze, mozesz gniazdko podlaczyc czy nie masz
    kwalifikacji ? :-)

    W GB tez sa jakies "stopnie zawodowe", cos tam 7 poziomow ...

    J.

  • 383. Data: 2013-06-30 13:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 08:25:33 +0200, uzytkownik napisał(a):
    > Polskie szkoły od czasów PRL miały zasadę 4xZ
    > Zakuć, Zdać, Zapić, Zapomnieć.

    Szkoly ? Chyba uczniowie.
    A gdzie indziej to inaczej ?

    > Programy szkolne zawsze były nastawiane na zapamiętywanie ogromnej
    > ilości haseł i definicji bez ich zrozumienia. Na egzaminach liczyło się
    > tylko to czy uczeń potrafi wyrecytować formułki z podręczników, słowo w
    > słowo tak jak były one napisane. Szkoła nigdy nie uczyła uczniów jak się
    > mają uczyć.

    No owszem, zasadniczo nie uczyla. Ale zadania domowe byly, pedagogika
    byla, ktos tam stwierdzil ze trzeba gora dwie godziny matematyki
    dziennie i poprawic godzina w domu.
    I tak sie zastanawiam czy kiedys nauczyciele nie mowili kiedy lekcje
    odrabiac.

    > Wszystko przez to, że Polska od zawsze była wielką prowizorką.
    Ale czy gdziekolwiek na swiecie ucza inaczej ?

    A efekty widziales na filmie - lepsze nowoczesne gimnazjum czy menel z
    PRL ?

    J.

  • 384. Data: 2013-06-30 16:05:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Dzwonek kosztuje 6 zł (plus VAT). 150 złotych jest za wydanie atestów
    > stwierdzających, że można dać dziecku przystęp do tego urządzenia.

    To może powiedz mi, gdzie można taki dzwonek kupić za jakąś rozsądną
    cenę, np. gdyby się chciało do jakiegoś urządzenia dodać sygnalizację w
    stylu retro. Brzęczyk piezo nie daje tak ładnego efektu akustycznego, a
    cyfrowa synteza dźwięku dzwonka to czasem przerost formy nad treścią.

  • 385. Data: 2013-06-30 16:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

> [...]
    > stylu retro. Brzęczyk piezo nie daje tak ładnego efektu akustycznego, a
    > cyfrowa synteza dźwięku dzwonka to czasem przerost formy nad treścią.

    http://www.alibaba.com/product-gs/736326520/Electric
    _Bell_SE43101.html

    Pierwsze trafienie. Cena jeszcze niższa -- nieco ponad połowa tego, co
    wcześniej podałem. I to już przy zamówieniu 200 sztuk. Innymi słowy,
    płacąc za *cztery* sztuki (po cenach ze wcześnieszego linku), dostajemy
    sztuk *dwieście*.

    --
    Jarek

  • 386. Data: 2013-06-30 17:01:05
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > stylu retro. Brzęczyk piezo nie daje tak ładnego efektu akustycznego, a
    > cyfrowa synteza dźwięku dzwonka to czasem przerost formy nad treścią.

    Jest wiele dzwonków z czaszą. Podejrzewam, że jak się zdejmie plastikowa
    obudowę,
    to w środku będzie zwykły mechanizm, np ten:
    http://www.elektrosklep.com.pl/product_info.php?info
    =p5284_DNT-001-BIA-Y-DZWONEK-czaszowy-8V.htm.

  • 387. Data: 2013-06-30 18:20:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

> [...]
    > http://www.elektrosklep.com.pl/product_info.php?info
    =p5284_DNT-001-BIA-Y-DZWONEK-czaszowy-8V.htm.

    Napisali "lakierowana lub chromowana stalowa czasza (54 mm)", więc to
    okrągłe, co widać na obrazku, jest dzwonkiem, a nie plastikową obudową.

    --
    Jarek

  • 388. Data: 2013-06-30 20:40:19
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Napisali "lakierowana lub chromowana stalowa czasza (54 mm)", więc to
    > okrągłe, co widać na obrazku, jest dzwonkiem, a nie plastikową obudową.
    >
    > --
    > Jarek

    Łojejku!
    Toż widzę czaszę, ale na górze i dole jest plastik, pod którym (zgaduję, że
    dolnym) jakowyś mechanizm musi się znajdować.

  • 389. Data: 2013-06-30 22:02:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:40:19 +0200, Andrzej napisał(a):

    > Łojejku!
    > Toż widzę czaszę, ale na górze i dole jest plastik, pod którym (zgaduję, że
    > dolnym) jakowyś mechanizm musi się znajdować.

    Elektromagnes z bijakiem.
    Bo dzwonek na AC ..

    J.

  • 390. Data: 2013-07-01 11:23:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Wystarczy zapytać o interpretację wzoru R=U/I !! 90+% odpowiada, że opór
    > jest wprost proporcjonalny do przyłożonego napięcia i odwrotnie
    > proporcjonalny do płynącego prądu!!

    A to nieprawda jest ?
    P.G.