  • Data: 2013-04-20 22:17:09
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys napisał:

    > Działa... czy nie na zasadzie obejścia, zapewniającego blokadę normalnie
    > otwartego portu, a następnie obejścia tego obejścia...?

    Jeśli uznać, że *w większości przypadków* taka blokada przynosi korzyści
    ogółowi i nie szkodzi abonentowi, to takie rozwiązanie jest dobre. Uważam,
    że tak to mniej więcej wyglądało. Dopisanie prefiksu do loginu w celu
    wyłączenia blokady nie boli. Jedno do czego mógłbym się przyczepić, to to,
    że nie opublikowali instrukcji z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

    A Netia chyba kilka lat temu oferowała klientom jakieś blokady portów
    jako dodatkową usługę (za pieniądze, pierwsze trzy miesiące za darmo).
    Tak to przynajmniej zapamiętałem -- kiedyś przy przedłużaniu umowy mi
    oferowali jakiś "Bezpieczny Internet". Kazałem wyłączyc od razu i nigdy
    więcej podobnych świństw mi nie proponować, bom wrażliwy.

    > Może powyłaczali, uginając się pod naciskami, że jednak klienta szanować
    > należy? Był kiedyś szum... według informacji, które do mnie dotarły, jakiś
    > *.* z Łodzi, demolował strony w Wikipedii. Pomogło dopiero, gdy Wiki
    > zablokowała dostęp z łódzkiej Neostrady.

    Dlatego cały czas uważam, że powinien być ustawowy zakaz sprzedaży usług
    dostępowych ze zmiennym IP.

    > No, wiadomo, że to inny układ. No i zrozumiała sytuacja. A nie to, że ktoś
    > ci za dobrego wujka robi, mimo, że chyba nie kupowałeś takiej usługi?

    Chyba żeby innej na rynku nie było. Jak mam darmowy internet w całej
    Polsce z Aero2, to liczę się z jakimiś jego limitami. Mam też darmowy
    3G na całym świecie w Kindle, ograniczony do przeglądania WWW -- i też
    do dobrego wujka Jeffa nie mam pretensji. Ale w umowie z Netią nie ma
    nic o ograniczeniach, pięć lat było dobrze i nagle spieprzyli. Zerwanie
    umowy terminowej z winy operatora to się nazywa i kara finansowa się
    należy. Ot co.

    --
    Jarek