  • Data: 2013-04-20 22:22:44
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Spora część operatorów "dla Kowalskiego" przydziela adresy z zakresów
    > prywatnych - i już mamy dużą oszczędność bo w wielu sieciach te same
    > adresy można dać...

    Ale żaden ADS na linii telefonicznej taki nie jest. Oszczędność za pomacą
    NAT jest ok, zwłaszcza jeśli operator oferuje to taniej mniej wymagającym.
    Ale tam, gdzie publiczne IP jest nadawane po zalogowaniu konkretnym loginem
    (tak jak w ADSL tepsy czy netii), nadawanie za każdym razem innego adresu
    jest bez sensu.

    > Generalnie IPv4 ma dosyć ciasna przestrzeń adresową - prędzej czy później
    > trzeba będzie przestać nowe przydziały dawać.

    Już zabrakło, już nie dają. Operatorzy muszą gospodarować tym, czego się
    wcześniej nachapali. Ale przeważnie nie ma bólu.

    > IPv6 chyba nie zabraknie - adresów ma ponoć więcej jak ziaren piasku na
    > tej planecie...

    Chyba nawet trochę więcej niż atomów.

    --
    Jarek