  • Data: 2013-04-20 22:02:42
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:5172f002$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...
    > oscyloskopowa... Oscyloskop w pełni lampowy, grzał tak że chyba jajecznicę
    > można by na nim było usmażyć. Działał, działał, w końcu zdechł - wezwałem
    > więc ekipę naprawiaczy (bo technolodzy naprawami się nie zajmowali, od
    > tego mieliśmy dział techniczny), rozkręcili - i

    Kojarzę... też jak pracowałęm na centrali telefonicznej i się nam przyrząd
    jakiś zaniemógł, to trzeba było oddawać do "laboratorium", żeby coś
    zdziałali... choć z wieloma rzeczami sami byśmy sobie lepiej dali radę.
    Zwłaszcza takie gówno, jak SUS (Sygnałowe Urządzenie Słowne). Którego
    najgorszym problemem było zacieranie sie napędu, oraz mniejszym, psienie
    zapisu magnetycznego. Ja bym ponagrywał porządnie nowe taśmy, oraz porządnie
    nasmarował napęd...
    (dwa mieliśmy, SUS-2 i SUS-3, ten nowszy był gorszy)

    > okazało się że uszkodzenie końcowe polega na zwarciu anody jednej z pentod
    > z siatką trzecią. Wewnętrznym zwarciu - bo rozgrzane szkło

    Czyli siateczka, miast hamować (czy dobrze kojarzę, że ta siatka ma jakieś
    zadania hamujące?), zaczęła dodatkowo przyspieszać? Ale do momentu
    przyciśnięcia chodziło? Lampy są zajebiste, tranzystory dawno by powiedziały
    pożegnalne PUFFF... Tak z ciekawości - czy "przepaliło" szkło na wylot?

    > wciągnięte przez próżnię anodę do trzeciej siatki docisnęło. Uszkodzenie
    > pierwotne oczywiście było inne - powodujące nieprawidłową polaryzację tej
    > pentody i absurdalnie duży prąd anodowy skutkujący nadtopieniem szkła...

    Zimny lut, czy inne zwarcie?