  • Data: 2013-04-20 21:50:44
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Czyli co, zrobie kiedyś restart routera ADSL, a serwer DHCP mi powie, że
    > już nie ma dla mnie numeru IP? W takie bajki, to ja nie uwierzę. Kiedyś
    > operatorzy próbowali wciskać ciemnotę, że to wszystko dla oszczędności
    > adresów IP. Dzisiaj większość abonentów ma non stop zalogowany router.
    > A numery po tepsianym 202122 stoją nieprzydzielone i nikt ich nie przenosi
    > do neostrady.

    Spora część operatorów "dla Kowalskiego" przydziela adresy z zakresów
    prywatnych - i już mamy dużą oszczędność bo w wielu sieciach te same
    adresy można dać... Generalnie IPv4 ma dosyć ciasna przestrzeń adresową
    - prędzej czy później trzeba będzie przestać nowe przydziały dawać. IPv6
    chyba nie zabraknie - adresów ma ponoć więcej jak ziaren piasku na tej
    planecie...

    --
    Darek