  • Data: 2009-05-24 18:29:59
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    news:2b29598a-3aa4-490d-9d97-efbbec0be791@g1g2000yqh
    .googlegroups.com...

    > W moich Nikonach (D60 i D80) po założeniu pierścieni światłomierz działa,
    > ale muszę wprowadzić korekcję (i to znaczną - o kilka działek - oczywiście
    > różną korekcje w zależności od grubości pierścieni).
    >

    > jesli robisz przez pierscienie na automatyke przyslony , czyli
    > wybierasz czas ., to bedziesz mial z piercieniami niedoswietlone
    > zdjecie ?

    Nie - są prześwietlone.
    Ale czekaj - co masz na myśli pisząc "Automatyka przysłony"?
    Jeśli masz na myśli tryb "A", to on nazywa się "automatyka z preselekcją
    przysłony", czyli wybieram przysłonę (nie czas), a czas się dobiera
    autoatycznie. I w tym trybie pracuję robiąc makro. Tu jest zdjęcie zrobione
    przed chwilą w tym trybie z pierścieniami 70 mm. Korekcja ekspozycji
    ustawiona na zero. Wg mnie jest prześwietlone.
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_2822.JPG

    Natomiast w trybie S (czyli automatyka z preselekcją czasu) wybieram czas, a
    przysłona dobiera się automatycznie. W tym trybie nie pracuję z makro, bo
    praktycznie nie wiem, jaki czas wybrać, zeby przysłona wyszła taka jaką
    potrzebuję.

    Czyli - wychodzi mi z testów, że zastosowanie pierścieni powoduje, że
    światłomierz prześwietla.
    Podobny efekt jest po założeniu telekonwertera. Tyle że tu jest sprawa
    jasna - telekonwerter x2 powoduje, że muszę dać na starcie korekcję -2, a z
    pierścieniami - to tak różnie - zależy ile ich jest i zależy jak wysunięty
    jest obiektyw.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki