  • Data: 2009-05-25 06:57:06
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Zaznaczam, że nie wiem jak jest w innych systemach (poza Nikonem i
    > Olympusem). U mnie jest tak, że po zapięciu konwertera na dzień dobry muszę
    > dać -2. Dodam, że mam na myśli telekonwerter wkręcany miedzy body, a
    > obiektyw - być może konwertery wyższej jakości niż mój mają wbudowaną
    > elektronikę, która to koryguje, ale u mnie tak to działa. Rozumiesz?
    >
    > Pozdrawiam
    > Stefan Nawrocki

    co tu jest do rozumienia ?
    nie ma podstwa teoretycznych ,z ktorych wynikaloby .ze zakladajac
    telekonwerter nalezaloby zmniejszyc expozycje.

    Przeciwnie ze wzgledu na wydluzenie ogniskowej , oraz dodatkowy nie
    calkiem przezroczysty przeciez element optyczny nalezy expozycje
    zwiekszyc .
    ze wzgledu na przedluzenie ogniskowej zmienia sie jasnosc obiektywu o
    czynnik cropa a ze wzgledu na nieprzezroczystosc ok 2*

    tak wiec zwieksza sie expozycje ok 4 razy.

    jesli zawsze stosujesz poprawke -2 tzn ze automatyka cos tam liczy i
    przelicza nie tak jak trzeba i recznie korygujesz jej bledy. Kropka.

    co do makro - sproboj przelaczyc na pomiar wielopolowy - masz
    zalaczony centralny - pomierzyl jasnosc glowek zapalek ignorujac
    jasne otoczenie. Jest za obficie naswietlony , ale tez mierzyles
    swiatlo na te ciemne glowki , stad az takie przeswietlenie pozostalej
    jasnej czesci zdjecia. Dla mnie to typowy objaw zbyt skupionego
    pomiaru swiatla na obiekcie o zroznicowanym rozkladzie tonalnym.