  • Data: 2009-05-25 12:22:26
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    news:29f9013f-5b15-41b0-8099-abbba01db889@y7g2000yqa
    .googlegroups.com...

    > przeprowadz experyment myslowy.
    > zaloz na obiektyw szary filtr.

    Nie ma jak to eksperyment rzeczywisty :-). Wyciąlem z tektury krążek z
    otworem w środku (otwór około 8 mm średnicy).
    Krążek wstawiłem do pierścienia (grubość 10 mm) i zapiąłem do body.
    http://www.3n.com.pl/Nikon/przyslona.jpg

    Do tego obiektyw. Wg teorii "szarego filtru" przed obiektywem, którą
    przedstawiacie (Ty i Janek) nie powinno to mieć wpływu na działanie
    światłomierza (tzn. powinny wyjść różne czasy, ale ekspozycja powinna być
    prawidłowa). Tu są wyniki:

    z dodatkową przysłoną:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_4477.JPG

    bez dodatkowej przysłony:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_4481.JPG

    Oczywiście - dla jasności dodam - że zdjęcia są prosto z aparatu i nie były
    manipulowane w pragramach graficznych. Zawierają EXIF-y. Korekcja w obu na
    zero, ta sama ogniskowa, ta sama przysłona i czułość.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki