  • Data: 2010-02-11 10:24:10
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 02:24:25 +0100, dominik napisał(a):

    > Właśnie mówisz tak samo.

    Niezupełnie, bo dla fanów Apple słowa Jobsa są często święte a słów
    Ballmera raczej nikt poważnie nie traktuje. Nawet zwolennicy MS.

    > I ma swoje wady.

    Wszystko ma jakieś wady. Pytanie czy dyskwalifikujące czy nie.

    > A ja bym nie wolał. Elektroniczna forma informacji jest wyjątkowo wygodna
    > dla mnie, tylko do tej pory czytniki były wyjątkowo cienkie. IPad ma
    > szansę to zmienić.

    Nie wydaje mi się.

    > Gratuluję.

    Dziękuję.

    > A kiedykolwiek było to kluczowe? I czy kiedykolwiek musiałeś tę funkcję
    > mieć w tel? :)

    Wtedy kiedy to było najbardziej kluczowe akurat tej funkcji w telefonie nie
    miałem.

    > Dzisiaj to standard. MMS wciąż jednak wprost nie ma szans w stosunku do
    > popularności SMS. Takie fakty.

    Do czego innego służy. Takie są fakty.

    > A wiesz, że jak nie odbierzesz MMS to operator wysyła Ci link z tokenem i
    > możesz obejrzeć na kompie przez www?

    A wiesz co mi po tym? MMS używam kiedy mi zależy na czasie.

    > Osobiście absolutnie nie musze mieć
    > tego w telefonie. Jak by za to dali lepszy głośnik i zasięg - chętnie
    > biorę :D

    Głośnik? Do czego?

    > A niech sobie trafiają. Dla mnie bez znaczenia.
    > Podkreślam - dla mnie. Dla większości ludzi jest to funkcja jak panorama w
    > aparacie - super mieć, wiele osób zrezygnuje z konkretnego modelu bo nie
    > ma tego... ale jak już masz - wykorzystasz dla testu najwyżej.
    > Przynajmniej większość :)

    Być może. Niemniej większość chce tych funkcji.

    > Nie, to były analizy zwolenników i przeciwników. Dla mnie to bez znaczenia
    > i tak, ale jak apple rozwinie to urządzenie to kiedyś sobie może kupię. Od
    > dawno nie było czegokolwiek fajnego w temacie.

    Jak rozwinie. Bo na razie to nie wygląda zachęcająco.

    > Ani jeden do tej pory nie osiągnął masy krytycznej by wytyczyć standard i
    > określić platformę, która dobierze odpowiednio dużo danych.

    W Europie. Bo w USA takim produktem jest czytnik Amazonu.

    > Myślisz, że
    > sukces iTunes tkwił tylko w urządzeniu? Apple ma szanse to zrobić.

    Obawiam się właśnie JAK będzie to chciał robić i że jabłkowe widzimisię
    zaskutkuje również ustaleniami odgórnymi co ci wolno czytać a co nie.

    > Dawniej na palmtopy był redfish. Fajne pomysły, niezłe wykonanie, dzisiaj
    > nie ma po tym nawet śladu. Z kindlami i podobnymi jest wciąż tak samo. Tu
    > w końcu to zmienią.

    Nawet się na to zanosi :P

    > Po co?
    > Znowu jesteś człowiekiem, który absolutnie musi mieć w telefonie worda i
    > excela.

    Nie. Jak mi ktoś reklamuje produkt że będzie we wszystkim lepszy od
    netbooka to niech do cholery będzie. Pendrive przez przejściówkę, aparatu
    nie podłączysz, www obejrzysz ale nie wszystkie w całości. To ma być
    lepsze?

    > Mają być wersje z łącznością bezprzewodową - wifi i/lub gsm. AFAIR nie
    > było takiej bez czegokolwiek.

    No i? Powiedz, da się iPhone zsynchronizować przez WiFi? Nie? Jak przykro.

    > Przykład iPhone temu przeczy.

    Gdzie przeczy? Przez WiFi nie zsynchronizujesz, musisz mieć iTunes. Swoje.

    > Za to na komputerze pewnie zrobisz więcej
    > jeszcze, przykładowo zsynchronizujesz jakieś kontakty, które byś mógł
    > sklepać sobie normalną klawiaturą.

    Tylko to jest do przyjęcia w telefonie. W Tablecie niespecjalnie.

    > No Ty np. chcesz do ekspresu do kawy :)

    Wymyślisz jakiś głupszy przykład jeszcze?

    > I widzisz - a iPad służy jako czytnik kilku specyficznych rzeczy, a nie
    > jest komputerem jak to usilnie każdy chce.

    A jest pozycjonowany przez Apple jako netbook-killer. Więc to chyba Apple
    tak chce.

    > No i właśnie się mylisz. Apple nie zrobiło czegoś co ma być tylko/aż
    > kindlem, tylko/aż komputerem i tak dalej komórką, stacją do gier itd.

    Chwilę temu pisałeś: "I widzisz - a iPad służy jako czytnik kilku
    specyficznych rzeczy, a nie jest komputerem jak to usilnie każdy chce."

    Szybko zmieniasz zdanie.

    > urządzenie, które ma być możliwie poręczne, nieżle integrować się z
    > Internetem i zapewniać świetny odbiór danych, a czasem pewnie prostą grę.
    > Od każdego z wymienionych w czymś jest lepsze.

    No właśnie, w czym? W kalekim www, w za dużym (lub za małym, zależnie od
    punktu widzenia) rozmiarze, w braku klawiatury?

    > Od każdego też gorsze pod
    > względem tego do czego nie zostało to wymyślone.

    Taki netbook-killer gorszy niemal we wszystkim. Może poza wyglądem.

    > A co do flasha to w urządzeniu tego typu najmniej potrzebny.

    Powiedz to twórcom stron. Galerie fotograficzne, gierki flashowe (o, tu
    Apple'a boli w AppStore), google maps, zumi i tak dalej. Bez flasha
    bezwartościowe, chyba że będzie dedykowany klient.

    > Youtuba
    > pokaże za pomocą html5.

    Youtube nie jest jedyną stroną na świecie korzystającą z flasha.

    > Syfiarskich stron z wielkimi animacjami - nie, ale
    > tam najczęściej próżno szukać danych.

    Bo?

    > Osobiście mam adbloka i flashblocka
    > - bez tego badziewia flashowego o wiele lepiej się ogląda świat, przede
    > wszystkim wydajniej.

    Ja też mam. Używam ich rozsądnie, mam wybór. A Apple nie daje wyboru.

    > Jak dla mnie to świetny krok, może inni pójdą za
    > ciosem i ktoś będzie wiedział, żeby projektować stronę, a nie syfiarską
    > prezentację.

    Boś praktycznie nie poznał niedogodności takiego arbitralnego ustalania co
    jest dobre dla użytkownika, a co nie.

    > Nie wiem co Jobs, bo nie jestem jego fajnem. Zdecydowanie jednak jak dla
    > mnie brakowało takiego urządzenia i fajnie że wyszło.

    No to ci powtarzam co Jobs. Widzi toto jako netbook-killera, tyle że zanosi
    się że mu jednak nie wyszedł.

    > Oczywiście, że jest - tylko trzeba zrozumieć - MP3 to nie jest plik z
    > urwanym najczęściej tagiem. To zbiór danych z konkretnymi metadanymi i
    > dodatkowymi informacjami z playerka, jak chociażby rating - proste a coraz
    > częściej doceniane.

    Uwierz mi, do tego nie potrzeba takiej porażki jak iTunes. To raz. Do czego
    ci ratingi tego nie wiem - ja sam wiem co mi się podoba i na co mam ochotę,
    nie musi mi tego mówić odtwarzacz.

    > Oczywiście ktoś może chcieć tylko wgrać jakieś pliki i słuchać - wtedy
    > owszem. Ale to właściwie etap dosa i mod-ów.

    Jest praktyczny i działa. No i jest niezależny od playerka.

    > No właśnie, takie coś.

    Takie coś do niczego.

    > Podswietlenie można regulować.

    Ale nie zmienisz tego w coś podobnego do papieru. Nie zmienisz że będzie
    podle działał w pełnym słońcu.

    > Przy czytaniu zazwyczaj światła mniej niż
    > więcej akurat. Mi iPadowe podejście wiele bardziej się podoba - dobra
    > rozdzielczośc, lepsze kolory, światło.

    Po co ci do książek kolory?

    > Oczywiście ePapier jest lepszy w słonku, ale szczęśliwie akurat ja z
    > intensywnym nie mam wiele do czynienia.

    > A jednak kindle to jakiś krok w tył. Jedyna zaleta w słońcu. Poza tym z
    > każdej strony jest gorsze.

    Bo? Robi dokładnie to do czego został zrobiony. Epapier jest chwalony za
    komfort dla oczu. To ma być krok w tył? Tak wielki, że Apple poczuł, że
    musi z tym krokiem w tył konkurować?

    > A tak w ogóle... czemu kindle to nie badziew? Chyba nie ma kamerki, nie ma
    > tysiąca usbów i nie robi za gigantyczny databank? Czemu tam to rozumiesz?

    Bo kindle nikt nie przedstawiał jako netbook-killera. Jest przeznaczony do
    dokładnie jednej rzeczy i robi ją doskonale. Nikt nie próbuje mydlić
    ludziom oczu przedstawiając go jako coś więcej.

    > Poza słonkiem... jakie i w w czym?

    Słonko wystarczy. Słonko, i komfort epapieru dla oczu. Wystarczy.

    > Że też chce Ci się szukać co Jobs mówił na konferencji marketingowej.

    Szukać? Wszystkie portale wyły głośno o tym co mówił na pokazie iPada. Ot,
    taka konferencja marketingowa.

    > Jak dla mnie dzisiejsze urządzenia wciąż mają za wiele problemów z prądem
    > i właśnie czuwaniem. IPad jest w sporym stopniu optymalizowany pod niskie
    > zużycie prądu i świetnie.

    Kindle jeszcze bardziej - bo jego wyświetlacz zdaje się w ogóle nie pobiera
    prądu jak nie zmienia akurat strony.

    > A ile razy mam pisać?
    > I takiego netbooka musisz wyciągnąć, rozłożyć, uruchomić, a samemu siąść
    > na tyłku lub poszukać jakiegoś oparcia.

    Rozumiem, że iPada mogę nie wyciągać, nie uruchamiać i użyć wygodnie na
    stojąco. Super.

    Wiesz ile bym pisał tą odpowiedź, gdybym miał ją wyklepać jednym palcem na
    iPadzie?

    > iPad taki ma nie być, ma dawać możliwie najlepsze wrażenia i szybkość.
    > Wyciągasz i już masz gotowe.

    No, dokładnie jak netbook w STR.

    > Dlatego nie jest uniwersalny, dlatego nie łączy się z sokowirówką i
    > mikserem, nie ma też miliona innego badziewia. I świetnie.

    No i jak widać każde badziewie znajdzie kogoś kto to polubi. Wystarczy
    ładnie opakować i zatrudnić dobrego marketingowca.