  • Data: 2010-02-11 14:42:40
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.02.2010 dominik <u...@d...net.pl> napisał/a:

    > No nie no - wymiarami eee jest małym komputerkiem. Ten nowszy 1005ha czy
    > jakoś tak jest cieńszy, ale dalej ze dwa razy grubszy od air i pewnie ze
    > cztery od iPada. Zresztą jak pisałem - netbooki nadają się jako małe
    > komputerki do noszenia. IPad to całkiem inne urządzenie - to ma być taka
    > książka. To nie jest komputer.

    No i tu jest pies pogrzebany, co tłumaczę od dawna, po co mi coś co ma
    wielkość _komputera_ nie będące komputerem? Telefon/pda/smartphone - ok,
    ale coś co gabarytami jest większe od np mojego netbooka - który ma
    normalnego debiana i przy tym ma możliwości _mniejsze_ niż np mój iphone?
    Jaki sens to nosić?

    Pomijam tu fakt "wygodnego" serfowania we fotelu z ipadem, którego nie da
    się ustawić prosto do oczu bez trzymania go w rękach, no chyba że ugniemy
    kolana do super wygodnej pozycji :) rozkładaniec ma swoje zalety w tym.

    > Przerabiałem to, mimo wszystko - proteza.

    Bez eink to ipad jest taką samą protezą, wolałbym 100x tego kindle czy jak mu tam.

    > Może to po prostu nie jest urządzenie dla Ciebie?

    No to co mi Jobs wmawia że to ma mi zastapić netbooka, gdy nie jest dla mnie?

    > Netbooka też tak używam. Ale netbook to nie ipad. Nie chcę do iPada mieć
    > pełnowymiarowej klawiatury i rozkładadełka tylko po to żeby nie nadawał
    > się jak netbook do czytania w łóżku.

    Mi wygodniej z iphone czy innego pda, bo nie chcę dźwigać 800g, jak mam dźwigać,
    to wolę 950g eeepc, ale mam wtedy klawiaturę.

    > Powiem krótko - jak kogoś stać na aparat, komputer i iPada to powinno go
    > stać na większą kartę.

    Hmm, no i co mi to da np jak mam swoją kartę 16GB i chcę część z tych zdjęć
    przegrać na pendrive kupla bo nie będę mu 100 rawów słał emailem z domu,
    gdy już się widzimy itd.

    > To że urządzenie ma jakąś pamięć nie znaczy że od
    > razu musi absolutnie być databankiem, tym bardziej, że za trzy stówy masz
    > niewyobrażalną ilość pamięci do aparatu i proszę tylko nie podawaj
    > argumentu, że co jak jedziesz na sto lat do dżungli ;)

    Databankuję nie tylko ze swojego aparatu, czasami zbieram sesje od znajomych i?
    Co mi po Twojej dżungli?

    > Pewnie jak by naprawdę chcieli to usb by wepchali. Ale nie zrobili to z
    > oczywistego powodu: to nie komputer. zaraz by było, że nie można podłączyć
    > tunera do TV!

    TV mi zbędne, multimedia z usb nie.

    > IPad nie jest konkurencją dla netbooków. Ile razy mam to powtarzać?

    Jobs mówił co innego.

    > Netbook się nie nadaje do czytania ksiażek. Połóż się z nim do łóżka i
    > próbuj traktować jak książkę - szybko się przekonasz.

    Nigdy nic nie czytałem z laptopa/netbooka (chodzi o książkę) wolę z leciutkiego
    pda, a chciałbym z epapieru (A5 ważące ~200gram)

    > NIEPRAWDA.
    > Na komputer się nie nadaje zupełnie.

    Czyli nie zastąpi sprzętu od których nie odbiega znacząco wagą/rozmiarami
    możliwościami a przy tym jest 2x droższe - no to dla kogo?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".