  • 61. Data: 2009-06-15 09:42:51
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > PS. Praktycznie wszystkie zdjęcia z ostatnich trzech lat z adresu w
    > stopce pochodzą z kompaktów, ale po obróbce w photoshopie.

    a świstak zawija je w te sreberka...

    "CZŁOWIEK
    Wspólną płaszczyzną poniższych zdjęć jest człowiek. Możemy go zobaczyć
    zarówno w środowisku rzeczywistym, stylizowanym czy wręcz wirtualnym. W
    przypadku zdjęć aranżowanych wspomaga nas profesjonalny wizażysta,
    dzięki czemu możemy zakosztować wręcz niewyobrażalnej metamorfozy..."

    a wtedy wychodzi Adam ze swym kompaktem... hahaha :D dawno mnie tu nie
    było, ale no prosze Cie szanujmy sie. LOL :D

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 62. Data: 2009-06-15 09:44:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Sorry, zapomniałem, że jeszcze ktoś używa lampy błyskowej :)

    Używa i to czasami nie jednej.

    wer

  • 63. Data: 2009-06-15 09:51:24
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > Sorry, zapomniałem, że jeszcze ktoś używa lampy błyskowej :)

    a czasem chce osiągnąć dłuższy czas :) albo nie dopalić przy tym krótkim ;)

  • 64. Data: 2009-06-15 10:11:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kaiko pisze:
    > a wtedy wychodzi Adam ze swym kompaktem... hahaha :D dawno mnie tu nie
    > było, ale no prosze Cie szanujmy sie. LOL :D

    O ile dobrze pamiętam, to Adam wykonuje PRYWATNE zdjęcia kompaktem. A
    zlecenia - lustrzanką. Niestety nastały takie czasy, gdzie ślepy
    zleceniodawca patrzy jakim sprzętem fotograf robi zdjęcia, a nie jakie
    ma portfolio. Ma to pewne uzasadnienie - ma drogi sprzęt, to go stać ->
    stać go, znaczy jest dobry (a przynajmniej wzięty, czego przeciętny
    zleceniodawca może nie rozróżniać. Ale to mówię ja, który nie rozumie
    sztuki współczesnej, a właściwie uważa ją za pomyłkę).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 65. Data: 2009-06-15 10:25:58
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

> [...]
    > zleceniodawca może nie rozróżniać. Ale to mówię ja, który nie rozumie
    > sztuki współczesnej, a właściwie uważa ją za pomyłkę).

    Wiesz Pawle po to wymyślili samochód aby człowiekowi było łatwiej
    dojechać do celu niż na koniu. Niedoszukiwałbym się w tym
    beznadziejności, że się to takie mocno popularne zrobiło bo to tylko
    następstwo wysokiej dostępności. Powiedzmy też szczerze, że jakbyś
    zobaczył dzisiaj kuriera na koniu to byś był nieco zmieszany. Co w żaden
    sposób nie oznacza, że by Twej paczki nie dostarczył, ale ja bym jednak
    wolał tego z samochodem :) Proste. Mimo że ten od konia nie ma w swoim
    "portfolio" nawet jednej zawalonej paczki i zapewne tą moją też by
    dowiózł, ale co z tego, skoro można lepiej? Po co konia - skoro
    oczywistym jest co jest skuteczniejsze do danego zadania. Do fotografii
    skuteczniejsza jest lustrzanka, dlatego też przy kurierze jezeli mam
    wybierac miedzy:
    1. Portfolio i koń
    2. Portfolio i samochod
    to wole "portfolio" i samochod :)

    Szczególnie, że w przytoczonym przez kolegę pytaniu kosztuje to tyle
    samo, a celem są zdjęcia. Dlatego przepychanie kompaktu uważam za
    zupełnie bezsensowne.

  • 66. Data: 2009-06-15 11:01:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie tylko, nie tylko.
    > Również np. możliwość uzyskiwania dużej GO bez szukania obiektywu (zoom,
    > AF) za kilka kzł.
    > (tak, napisałem *dużej* GO :))

    za kompaktem przemawiaja tez swietne artefakty odszumiania (obraz jest
    taki impresjonistycznie artystyczny), bo jednak lustrzanki daja taki
    nieludzki, odrealniony, czysty obraz... ;)
    Marx

  • 67. Data: 2009-06-15 11:01:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    Matt pisze:

    > Tryb zielony powinien być oznaczony ikoną "żony", niezależnie od klasy aparatu.

    A co, masz zieloną żonę?
    Marx

  • 68. Data: 2009-06-15 11:05:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > za kompaktem przemawiaja tez swietne artefakty odszumiania (obraz jest
    > taki impresjonistycznie artystyczny), bo jednak lustrzanki daja taki
    > nieludzki, odrealniony, czysty obraz... ;)

    Jak się używa marketingowych czułości - to tak. Jak używa się rozsądnie
    do 200ASA, w porywach do 400ASA, to jest OK w większości przypadków. Nie
    bez powodu stare hybrydy rzadko miały czułości wyższe niż 400-800ASA
    mimo dużych 2/3" matryc. Teraz co prawda technika poszła do przodu, ale
    i gęstość matryc także. Gdyby tak wrócić do rozsądnych 6-8mpx na 2/3"
    przy obecnej technologii być może i 1600ASA byłoby od biedy używalne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 69. Data: 2009-06-15 11:09:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kaiko pisze:

    > Szczególnie, że w przytoczonym przez kolegę pytaniu kosztuje to tyle
    > samo, a celem są zdjęcia. Dlatego przepychanie kompaktu uważam za
    > zupełnie bezsensowne.

    A ja nie. Mam Pentaksa K110D(K100D), który jest dość małym aparatem.
    Wraz z kitowym 18-55 mieści się do większej kieszeni kurtki i jest dość
    lekki w takim zestawie. Mimo tego zdecydowałem się na kupno małego
    kompakta, bo nie chce mi się tachać lustrzanki wszędzie, gdzie idę, a
    nie zawsze na miejscu jest noszenie na szyi aparatu. Lepiej w
    wewnętrznej kieszeni marynarki.
    Dla mnie EOT. Takie jest moje zdanie. Twoje inne i bardzo dobrze, ale
    ujmowanie fotografii tylko dlatego, że robione kompaktem to moim zdaniem
    przegięcie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 70. Data: 2009-06-15 11:10:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > W ogóle stabilizacja matrycy została wdrożona właśnie w hybrydach i dość
    > długo trwało nim "doszła" do lustrzanek.
    Minolta DiMAGE A1 - November 2003
    Konica Minolta Maxxum 7D - September 15, 2004

    To dlugo?
    Marx