    From: Kaiko <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustro czy kompakt?
    Date: Mon, 15 Jun 2009 12:25:58 +0200

    > O ile dobrze pamiętam, to Adam wykonuje PRYWATNE zdjęcia kompaktem. A
    > zlecenia - lustrzanką. Niestety nastały takie czasy, gdzie ślepy
    > zleceniodawca patrzy jakim sprzętem fotograf robi zdjęcia, a nie jakie
    > ma portfolio. Ma to pewne uzasadnienie - ma drogi sprzęt, to go stać ->
    > stać go, znaczy jest dobry (a przynajmniej wzięty, czego przeciętny
    > zleceniodawca może nie rozróżniać. Ale to mówię ja, który nie rozumie
    > sztuki współczesnej, a właściwie uważa ją za pomyłkę).

    Wiesz Pawle po to wymyślili samochód aby człowiekowi było łatwiej
    dojechać do celu niż na koniu. Niedoszukiwałbym się w tym
    beznadziejności, że się to takie mocno popularne zrobiło bo to tylko
    następstwo wysokiej dostępności. Powiedzmy też szczerze, że jakbyś
    zobaczył dzisiaj kuriera na koniu to byś był nieco zmieszany. Co w żaden
    sposób nie oznacza, że by Twej paczki nie dostarczył, ale ja bym jednak
    wolał tego z samochodem :) Proste. Mimo że ten od konia nie ma w swoim
    "portfolio" nawet jednej zawalonej paczki i zapewne tą moją też by
    dowiózł, ale co z tego, skoro można lepiej? Po co konia - skoro
    oczywistym jest co jest skuteczniejsze do danego zadania. Do fotografii
    skuteczniejsza jest lustrzanka, dlatego też przy kurierze jezeli mam
    wybierac miedzy:
    1. Portfolio i koń
    2. Portfolio i samochod
    to wole "portfolio" i samochod :)

    Szczególnie, że w przytoczonym przez kolegę pytaniu kosztuje to tyle
    samo, a celem są zdjęcia. Dlatego przepychanie kompaktu uważam za
    zupełnie bezsensowne.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl