-
X-Received: by 10.49.81.208 with SMTP id c16mr466836qey.34.1376126866918; Sat, 10 Aug
2013 02:27:46 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.81.208 with SMTP id c16mr466836qey.34.1376126866918; Sat, 10 Aug
2013 02:27:46 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
lueworldhosting.com!feeder02.blueworldhosting.com!npeer01.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!f7no1786890qan.0!news-o
ut.google.com!he10ni1415qab.0!nntp.google.com!fx3no1874752qab.0!postnews.google
.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sat, 10 Aug 2013 02:27:46 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <ks6r68$m9u$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.68.183.23;
posting-account=5J3SIAoAAACli8Vgkt3zkqRsbdiBJln5
NNTP-Posting-Host: 89.68.183.23
References: <ks6r68$m9u$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Łożysko w nietypowych warunkach termicznych - jak poradzić sobie z
rozszerzalnością.
From: f...@g...com
Injection-Date: Sat, 10 Aug 2013 09:27:46 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3130
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32531
[ ukryj nagłówki ]Witam kolegów
Nazywam się Marcin i to ja jestem kolegą Bartka, który oryginalnie zmierzył się z
problemem. Dzięki wielkie za liczne odpowiedzi i pomoc.
Pojaiwło się kilka pytań, na którę spieszę odpowiedzieć:
- Smarowanie:
Używamy łozysk ceramicznych przy umiarkowanych prędkościach - zgodnie z danymi
producenta, nie wymagają smarowania. Jest to o tyle istotne, że smarowanie łożysk w
próżni jest dość problematyczne, a w T = 300C jeszcze bardziej.
- Rozszerzanie wzdłóż osi
Jedno z łożysk nie jest sztywno osadzone i może się przesuwać wzdluż osi. Pozwala to
z nawiązką skompensować rozszerzalność podłużną, ale w wysokiej temperaturze, gdy
opory łożyska rosną, zaczyna się kręcic w obudowie.
- Łożysko magnetyczne
Niestety, ale nie mamy możliwości rozpoczęcia takiego projektu. Nadmienię tutaj, że
inżynier, który zaprojektował ten układ przeszedł na emeryturę i zostali sami fizycy
:).
W tej chwili już zamówiliśmy łozyska z azotku krzemu (
http://www.amazon.com/Ceramic-Bearing-Si3N4-Bearings
-VXB/dp/B005O1BWKC ) i mamy nadzieję, że to pomoże. Jeżeli okaże się to nie
wystarczajace, to planujemy dorobic montaż pomiędzy osią a dyskiem (coś jak krzyżak
na drogich tarczach hamulcowych do rowerów np:
http://www.mountainbikebitz.com/images/products/2012
_shimano_ice_tech_sm-rt86_mtb_disc_brake_rotors2.jpg
), aby zmniejszyć transfer ciepła.
I na zakończenie pytanie do PeJota - czy masz może namiary na wspominane przez Ciebie
łożyska o powiększonych luzach? Przglądając strony skf'a i nsk nie napotkałem ich,
ale jeszcze słabo się w tym temacie orientuję i mogłem coś przegapić.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marcin Pomorski
Następne wpisy z tego wątku
- 10.08.13 13:57 W.Kr.
- 10.08.13 15:45 f...@g...com
- 10.08.13 17:33 W.Kr.
- 10.08.13 20:14 PeJot
- 10.08.13 20:18 PeJot
- 10.08.13 21:47 W.Kr.
- 11.08.13 09:30 WM
- 11.08.13 10:42 W.Kr.
- 11.08.13 15:54 J.F.
- 11.08.13 22:03 f...@g...com
- 12.08.13 02:31 k...@g...com
- 12.08.13 09:23 W.Kr.
- 12.08.13 11:46 WM
- 12.08.13 19:17 WM
- 12.08.13 20:28 W.Kr.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=