  • Data: 2016-03-23 09:55:00
    Temat: Re: Lokalizacja przez GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-22 o 12:33, J.F. pisze:

    > Operatorzy tak chetnie zrezygnowali z naleznej im zlotowki ?
    > Google zaplacil ? Czy przekonal do dobrowolnego wlaczenia ?
    > A moze producenci BTS ich olali i nic nie mowiac w kolejnym upgrade
    > wlaczyli usluge wszystkim ?

    Google chyba po prostu zrobiło sobie bazę niezbędnych danych. W
    przypadku WiFi robią to od bardzo, bardzo dawna. Pamiętam, jak w czasach
    smartfonowej prehistorii (używałem wtedy bodajże HTC WIzarda z
    odbiornikiem GPS na Bluetooth) zauważyłem, że aplikacja do map Google'a
    potrafi dokładnie określić moją lokalizację bez GPS-a, jeśli tylko byłem
    w zasięgu sieci WiFi, z której korzystałem wcześniej, mając równocześnie
    podłączony GPS.
    O sprawie zrobiło się głośno kilka lat później, gdy już co druga osoba
    miała smartfona. Potem chyba nawet wyszło na jaw, że ich samochody z
    kamerami uprawiają coś w rodzaju Wardrivingu, zbierając dane o
    lokalizacji okolicznych sieci WiFi.

    Nie widzę powodu, dla którego nie mieliby robić czegoś takiego w
    przypadku BTS-ów. Od użytkowników możesz pozyskać dane na temat tego, z
    czym się łączą w danej chwili, jaka jest siła sygnały itp. Na podstawie
    tego można już wyliczyć lokalizację BTS-a, z której potem można
    korzystać do świadczenia usług geolokalizacyjnych bez GPS.