  • Data: 2016-03-23 10:30:11
    Temat: Re: Synchronizacja zegara przez GSM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Dlatego napisałem, że ważna jest *stabilność* zegara, a jego
    >dokładność
    >już mniej. Zaglądam czasem z nudów do pliku ntp.drift w swoich
    >komputerach.
    >Jago zawartość nie zmienia się często, co oznacza, że raz wyliczony
    >współczynnik korekcji starcza na długo, lokalny zegar pracuje
    >stabilnie.

    Kiedys sie temu przygladalem, i w takim "zwyklym pececie" nie bylo
    dobrze.
    Nastawy ustawione razy, mogly sie za dwa dni, po kolejnej
    synchronizacji, zmienic dosc istotnie.

    Oczywiscie to wbrew narzekaniom nie byly duze zmiany, no ale komputer
    odciety od sieci mogl sie po tygodniu o pare sekund przestawic.

    No i wez pod uwage, ze mu tu o serwerze wlaczonym stale.
    A przecietny komputer z windowsem - wlaczamy, bierzemy czas z RTC,
    potem system sobie liczy zegarem systemowym, wylaczamy.
    Dwa zegary, dwa dryfty, a ten systemowy mocno zmienny, skoro komputer
    sie nagrzewa i studzi.

    J.