  • 11. Data: 2012-04-26 13:51:39
    Temat: Re: Linux compiz grafika
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.04.2012 12:33, kamil pisze:

    > Głupio zapytam, po cholerę mu do pracy biurowej kostki 3D, którymi
    > brandzlują się głównie pryszczersi w konkursach "najfajniejszy
    > screenshot pulpitu"?
    >
    > Chyba, że chcesz go przekonać do Linuxa, bo "zobacz jak fajnie świeci",
    > po czym facet za tydzień będzie płakał że nie ma softu jaki potrzebuje.

    Jest jeden efekt, który w compizie nazywa się prezentacja, zaś w KDE -
    ... jakoś podobnie, być może też prezentacja. I powiem że jest tak
    cholernie przydatne w pracy, że nie potrafię sobie już wyobrazić pracy
    bez tego efektu.

    Przy czym efekt w KDE (bez compiza) jest o wiele praktyczniejszy, bo
    przy dwumonitorze pokazuje miniaturki na tym monitorze na którym jest
    okno, oraz pozwala na przywołanie okna na dany pulpit środkowym
    klawiszem myszki.

    p. m.

  • 12. Data: 2012-04-26 15:34:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 12:40, kamil pisze:

    > Czasem lepiej klientowi głupi pomysł wybić z głowy, chyba że płaci od
    > godziny. :)
    >

    > Miałem parę osób, które napaliły się na linuxa, po czym przychodziły bo
    > nie maja jak wymieniać dokumentów z kontrahentami, bo wszyscy inni
    > używają MS Worda. :)

    No i w czym problem dla linuxa?

  • 13. Data: 2012-04-26 15:37:52
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-26 15:34, Andrzej Lawa wrote:

    > No i w czym problem dla linuxa?

    Ja mam klientów, którym produkuje arkusze z VBA ;) Zawsze można
    zainstalować winde w wirtualnym środowisku, ale to już sztuka dla sztuki ;)

  • 14. Data: 2012-04-26 20:04:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 26.04.2012 12:44, kamil pisze:

    > Teoretycznie nie ma, dopóki nie pododajesz tabelek, wykresów i nie daj
    > boże formularza do wypełnienia. Wola klienta, mówię tylko przez co ja
    > przechodziłem. :)
    czekaj czekaj. ja pracuje w firmie w której są 4 osoby. naprawde nie
    wyobrażam sobie, ale tak całkowicie, że przyjeżdża kontrahent, dostawca,
    ktokolwiek z propozycją - będziemy współpracować, ale _musi Pan kupić
    windowsa i MS offiice. JA wiem że 99% kopi jest z torentów, ale w 21
    wieku to wszelkie operacje typu formularze na www się robi, a dokumenty
    wysyła w PDFie.

    ToMasz

    Ps sprawdź czy nvidia czy byłe Ati ma lepsze wsparcie dla compiza czy co
    tam chcesz mu zainstalować. Sprawdź też czy compiz jest teraz na topie,
    czy te efekty realizuje się jakoś inaczej. Z tego co pamiętam, ostry
    nacisk był, aby karta graficzna przejęła na siebie wszelkie oblicznia.

    ToMasz

  • 15. Data: 2012-04-26 23:12:01
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-04-26 13:48, Vituniu wrote:

    > Eee... az tak zle nie jest... Koniec koncow udalo mi sie pozenic
    > openSUSE z Zecate i calosc spisuje sie swietnie. Nomen omen
    > wlasnie u usera wymagajacego maszynki do pisania plus
    > przegladatki do internetu.

    Bo działa, tylko repozytoriach nie ma - kwestie formalne.

    A grafa na AGP ma być. I już znalazlem co trzeba - wpadła mi w łapy 7600GS.

  • 16. Data: 2012-04-28 21:22:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2012 12:42, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > A z tym już problemu nie ma bo Libre obsługuje docx

    częściowo

    > a MS Office - open
    > document.

    Wcale.

    http://ooblog.pl/2012/04/27/microsoft-odfrunal/

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2012-04-28 21:27:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2012 20:04, ToMasz pisze:
> [...]
    > windowsa i MS offiice. JA wiem że 99% kopi jest z torentów, ale w 21
    > wieku to wszelkie operacje typu formularze na www się robi, a dokumenty

    No jak jesteś na pozycji dominującej, to se możesz narzucać. Jak nie
    będziesz albo będziesz chciał zarobić, to zmienisz podejście.

    Dokumenty w PDFie są tylko do odczytu, ew. z lekką interakcją (ale wtedy
    potrzebne jest drogie narzędzie).

    Wyobraź sobie, że np. dostajesz arkusz kalkulacyjny, który ma służyć do
    kalkulacji pewnych rzeczy przy współpracy z kontrahentem. Ja np.
    kupowałem kilka razy Excela do przedszkoli, bo Urząd Miasta dostarcza
    arkusz do budżetu czy innego czegośtama, którym księgowa prowadzi
    kalkulacje działania przedszkola i odsyła do Urzędu. A arkusz nie działa
    w Calcu i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2012-04-28 23:09:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 28 Apr 2012 21:27:09 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > arkusz do budżetu czy innego czegośtama, którym księgowa prowadzi
    > kalkulacje działania przedszkola i odsyła do Urzędu. A arkusz nie działa

    Akurat w kwestii urzędów to jest **restwo maksymalne. Obywatel ma być
    zmuszany do kupowania narzędzia, bo urzędasom się umyśliło akurat Office'a
    używać. :-/

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 19. Data: 2012-04-29 09:15:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.04.2012 23:09, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    >
    > Akurat w kwestii urzędów to jest **restwo maksymalne. Obywatel ma być
    > zmuszany do kupowania narzędzia, bo urzędasom się umyśliło akurat Office'a

    Nie obywatel tylko własna jednostka. Przedszkole jest jednostką, której
    organem prowadzącym jest Urząd.

    Poza tym, Idea, Pryszczerstwo i inne takie może i fajne są, ale się z
    nich wyrasta (wiem po sobie). Wiadomo, że Microsoft Office jest
    najlepszy i po prostu go używają. Inwestowanie w rozwiązania robiące
    dobrze ideologom wolności jest nieuzasadnione ekonomicznie i
    organizacyjnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2012-04-29 09:55:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Apr 2012 09:15:53 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Inwestowanie w rozwiązania robiące
    > dobrze ideologom wolności jest nieuzasadnione ekonomicznie i
    > organizacyjnie.

    Powiedział co wiedział... Skazujesz się tym samym na monopol. Jakby nie
    wolne oprogramowanie to płatne by było conajmniej dwa razy droższe.
    --
    Jacek