    Date: Thu, 13 Nov 2014 23:53:23 +0100
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Lenovo T410 - czy wart jest 1000?

    Majka wrote:

    > czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
    > Model to Lenowo T410.
    > Krótka specyfikacja:
    > 14 cali 1280*800,
    > i5-520M 2*2,4 GHZ
    > 4 GB ram
    > 160 GB hdd
    > system WIN 7 oryginalny
    >
    > Czy warto za taki komputer dziś dać 1000 zł jeśli jest z gwarancją 12 miesięcy?
    Wizualnie jest super.
    > Czy lepiej dac spokój?
    >
    > Drugie pytanie dotyczy rozdzielczości - jakie konsekwencje niesie taka
    niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
    > Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się
    rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu
    1280*800?

    > Pytam o komputer wyżej wymieniony, bo chcę się pozbyć ASUSa eee901, w którym
    zmieniłam dysk na większy (teraz 4+12BG), dołożyłam RAMu (teraz 2GB), i przy
    pocesorze Atom N270 1.6 GHz i WIN XP wciąż jest powoli, długo, niewydajnie i
    irytująco...
    > Czy będzie to odczuwalna zmiana (prędkość/wydajność/jakość) przesiadka z małego
    Asusa na takiego Lenovo? Czy warto za 999zł?

    ThinkPady, szczególnie seria T to wyjątkowo trwałe komputery.
    Dysk 160 GB to na dzisiejsze czasy śmiech, więc musisz doliczyć koszt
    nowego dysku. Musisz dokładnie sprawdzić matrycę, czy nie jest
    uszkodzona mechanicznie. Ja nie lubię po niewiadomo kim brudu w
    klawiaturze, więc wymieniłbym od razu klawiaturę - koszt nowej do
    ThinkPada to ok. 150 zł. Czyli z dyskiem wychodzi prawie 1400 zł i jeśli
    ekran ok. to masz fajnego ThinkPada na lata.