  • Data: 2014-11-15 22:38:43
    Temat: Re: Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Majka wrote:
    > wszystkim dziekuję za udział w wątku i opinie.
    >
    > proszę wyjaśnijcie jeszcze moje wątpliwości dotyczące rozdzielczości, przeklejam
    pytanie:

    > jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
    > Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się
    rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu
    1280*800?

    > Czy to jakas wada albo ograniczenie mieć 1280*800?

    Nie jest to wada.
    Mam w rodzinie jednego ThinkPada z taką rozdzielczością i działa się na
    nim najnormalniej w świecie.
    Mam też własnego ThinkPada jeszcze z ekranem 4:3 i też jest fajnie.
    Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.
    Dopiero w zastosowaniach super profi zaczynają się liczyć konkretne
    rozdzielczości monitorów do działania z konkretnym oprogramowaniem.
    Proporcja 16:10 jest uznawana za lepszą do pracy z programami, niż 16:9,
    która jest uznawana za zbyt "filmową" do pracy.
    Ale to i tak rzecz gustu. Można sobie to tłumaczyć np. tak, że szersze
    16:9, to nie jest ekran obcięty od góry, tylko powiększony po bokach.