  • 1. Data: 2014-11-13 16:12:09
    Temat: Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,

    czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
    Model to Lenowo T410.
    Krótka specyfikacja:
    14 cali 1280*800,
    i5-520M 2*2,4 GHZ
    4 GB ram
    160 GB hdd
    system WIN 7 oryginalny

    Czy warto za taki komputer dziś dać 1000 zł jeśli jest z gwarancją 12 miesięcy?
    Wizualnie jest super.
    Czy lepiej dac spokój?

    Drugie pytanie dotyczy rozdzielczości - jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa
    rozdzielczość 1280*800?
    Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się
    rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu
    1280*800?

    Pytam o komputer wyżej wymieniony, bo chcę się pozbyć ASUSa eee901, w którym
    zmieniłam dysk na większy (teraz 4+12BG), dołożyłam RAMu (teraz 2GB), i przy
    pocesorze Atom N270 1.6 GHz i WIN XP wciąż jest powoli, długo, niewydajnie i
    irytująco...
    Czy będzie to odczuwalna zmiana (prędkość/wydajność/jakość) przesiadka z małego Asusa
    na takiego Lenovo? Czy warto za 999zł?

    Majka

  • 2. Data: 2014-11-13 16:42:20
    Temat: Re: Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-13 16:12, Majka wrote:

> [...]
    > system WIN 7 oryginalny
    >
    > Czy warto za taki komputer dziś dać 1000 zł jeśli jest z gwarancją 12 miesięcy?

    Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej. Natomiast co do
    "poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.
    Czesto nie wiadomo czy to nie jest sprzet po jakiejs naprawie albo
    zlozeniu z dwoch truposzy, czy nie przyjechal skads na palecie. Napewno
    warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami
    QWERTY. I warto tez miec w miare sprawna baterie. Ogolnie zakup takiego
    sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
    ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele, sprzedawca-hurtownik sie miga
    i sie trzeba z tym powozic i tracic nerwy. Nie chce straszyc, ale ten
    rynek imho jest niewiele bardziej wiarygodny od obrotu komorkami.

    Pisemna gwarancja z akceptowalnymi zapisami (i to takimi ktore
    sprawiaja reklamacje latwiejsza niz na podstawie ustawy) to w takiej
    sytuacji istotna rzecz.

    Idealna sytuacja jest wowczas, gdy masz mozliwosc odkupic taki sprzet
    od firmy/uzytkownika ktory znasz. Bo firmy czesto odsprzedaja taki
    sprzet ktory ma ~3-4 lata. No ale to trzeba akurat miec taka okazje.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2014-11-13 19:36:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > czy za używany poleasingowy komputer warto zapłacić 1000 złotych?
    > Model to Lenowo T410.

    ja bym nie dał, nie kupiłbym używanego laptopa
    (no chyba że i7 za 1/2 ceny ;)

    w sklepach stoją nowe po tyle

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-11-13 20:05:37
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-11-13 o 19:36, PiteR pisze:
    > ja bym nie dał, nie kupiłbym używanego laptopa
    > (no chyba że i7 za 1/2 ceny ;)
    > w sklepach stoją nowe po tyle

    Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super sprzet i
    100x wolalbym taki niz okazyjna super nowke na nowym Atomie z paskudna
    matryca

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 5. Data: 2014-11-13 21:09:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tasiorsa pisze tak:

    > Po tyle to masz Acery/Asusy i padolino a T410 to naprawde super
    > sprzet

    Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
    ruskiego radaru.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-11-13 21:20:10
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "PiteR" napisał:

    > Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
    > ruskiego radaru.

    No ale podasz wreszcie adres sklepu, w którym rzekomo stoją te laptopy z i5
    po 100 PLN?

    JoteR

  • 7. Data: 2014-11-13 22:06:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JoteR pisze tak:

    > No ale podasz wreszcie adres sklepu, w którym rzekomo stoją te
    > laptopy z i5

    w Tesco i5 (nie pamiętam który, ale co najmniej Ivy Bridge, z pękniętą
    matrycą) nawet za 999zł ;)

    po za tym próbkować Kerfur, Auchan, Neonet i EuroAGD

    poczekajmy na Bożonarodzeniowy szał.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-11-13 22:08:25
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
    > ruskiego radaru.

    Czyli bardziej wolisz wszechobecny dzisiejszy notebookowy mdły plastic -fantastic ?
    No ale racja kazdy lubi co mu pasuje.

    A wlasnie dla mnie na ten przyklad design Thinkpadow od czasow T20 po dzisiejsze
    jest i bedzie fenomenalny.

    --
    G ( piszący z Thinkpada T440p )

  • 9. Data: 2014-11-13 22:09:27
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2014 21:09:19 +0100, PiteR napisał(a):

    > Nic nie poradzę. Już mnie nie kręci wygląd jak pulpit sterowniczy
    > ruskiego radaru.

    Nie wszyscy kupuja komputery, zeby ich wizualnie krecily, do tego sa lepsze uzywki
    (sic!)
    ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2014-11-13 23:03:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ggs pisze tak:

    > Czyli bardziej wolisz wszechobecny dzisiejszy notebookowy mdły
    > plastic -fantastic ? No ale racja kazdy lubi co mu pasuje.

    tak, Samsung żondzi u mnie w domu :)

    --
    Piter