  • Data: 2010-03-18 14:42:52
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-18 14:25:32 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Co innego mógłbyś napisać? Zwłaszcza po wycięciu tej "wnikliwej" analizy:)

    Idź do słownika i sprawdź znaczenie słowa "analiza", bo najwidoczniej
    nie bardzo rozumiesz jego znaczenie. Przy okazji sprawdź jeszcze słowa:
    "opinia" i "osąd".

    > Fanatyzmie? rozumiem, że to jest udany docinek?;)

    Nie, trafny opis rzeczywistości.

    > 5dmk2 jest jakieś 70 000 razy droższy od telefonu komórkowego z 10M
    > aparatem. Niewątpliwie 5d jest lepszy ale 70 000 razy?

    To zależy na ile wycenisz np. możliwość separacji przedmiotu z tła,
    użycia obiektywu tele lub UWA, czy poziom szumów przy okolicach ISO
    1600. Dla niektórych to będzie i 1 000 000 razy lepiej, inni mogą
    niepotrzebować wogóle takich zdjęć. A teraz napisz co wymiernego możesz
    zrobić eMką, czemu nie podoła 5D.

    > Da się wskazać masę użytecznych funkcji w zoomie 28-200/3.5-5.6,
    > których kilkukrotnie droższa stałka 50/1.2 nie ma. I ciężko wykazać
    > racjonalne zalety szkła stało-ogniskowego, które by uzasadniały jego
    > cenę.

    Da się bez problemu wykazać. Zrób tym zoomem zdjęcie z tak płytką GO.
    Na ile to wycenisz, gdyby akurat byłoby to Ci bardzo potrzebne?
    Porównaj rozdzielczość stałki i ostrość w całym kadrze z efektem jaki
    dostaniesz z takiego ultrazooma, gdy akurat tej detaliczności
    potrzebujesz. Itd, itp. To teraz poproszę racjonalne argumenty za Leicą.

    > Czuję się niezwykle głupio, że wlazłem z brudnymi buciorami w Twoje
    > "standardy".

    Z buciorami? Nawet nie dałeś rady przeleźć przez parkan, dogmaty za
    bardzo ciążyły.

    > Mam nadzieję, że te "szerokie horyzonty" zanadto się nie przewęziły.

    A to już pytaj sam siebie.

    de Fresz