  • Data: 2010-03-18 15:17:50
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-18 16:02:39 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > No to powiedzmy, że na tyle znakomice, żeby nie szukać oszczędności na
    > produkcie finalnym, który nadal pozostaje cackiem absolutnie luksusowym.
    > Chyba, że jest inaczej ?

    Nie słyszałem o niczym takim, choć jakieś wpadki technologiczne zdaje
    się mieli i był service recall na bodaj M8.

    > No tak ale Nissan to Nissan, a Aston Martin to Aston Martin ; )

    Owszem. Ale ujmijmy jasno - to są kwestie czysto prestiżowe, a nie
    racjonalne ;-)

    > W pewnych kręgach pojawienie się Nissanem może być uznane za
    > niewybaczalne faux pas ; ))))))

    Oooo, nie z tym. Na torze sklepał równo Prosiaki, Lambo, Ferrari i inne
    takie ę-ą bryki. W seryjnym wyposażeniu.

    > Niestety.
    > Także ten wycinek rynku, który sobie zagospodarowali wespół z
    > Panasonicem też mnie jakoś specjalnie nie zachwyca.

    Szkoda że jednak nie weszli w m43 z czymś jeszcze oczko wyżej niż
    produkty Panasa i Olka. Niechby i 2 razy drożej, ale w połączeniu z
    pancerną jakością wykonania i dobrą optyką, a niechby i nawet samymi
    stałkami - to IMHO mogłaby być dla nich niezła szansa powalczenia na
    rynku bardziej masowym. Ale widać uznali, że nie będą się zniżać do
    poziomu plebsu.

    > Początkowo miałem nadzieję, że do G1 dokupię sobie jakieś Lejkowe cudo,
    > ale prawde mówiąc, to jak na moje oko poziom cenowy tych szkiełek nie
    > ma odzwierciedlenia w jakości.

    Nigdy nie odzwierciedlał. Na analogu była jeszcze magia coatingów i
    plastyka, którą Niemcy zawsze górowali nad Dżapsami (choć osobiście
    wolałem Zeissa). Ale w dobie cyfry to już bez większego znaczenia,
    liczy się światło, ostrość, aberracje i geometria, a tu w porównaniu do
    współczesnych konstrukcji jakiegoś szału nie ma. Dżapsy naprawdę przez
    ostatnie 30 lat wykonali duży skok jakościowy i od dawna nie ma
    przepaści w stosunku do Niemców.

    de Fresz