  • 11. Data: 2012-03-26 21:25:40
    Temat: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Jeśli to osobówka (tylko 6000 vatu odpisałeś) to jeśli nie
    > zaczekasz 6 miesięcy auto nie będzie podlegało zwolnieniu
    > z VAT i sprzedaż w cenie brutto z 23% VAT.

    To nie dotyczy aut fabrycznie nowych?

  • 12. Data: 2012-03-26 21:39:21
    Temat: Re: Leasing - paranoja :(
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 21:25, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > To nie dotyczy aut fabrycznie nowych?

    Jak firma leasingowa kupuje auto do leasingu, to jak jest
    nowe to oczywiście jest faktura na pełen VAT. Leasingując
    takie auto o ile nie jest to ciężarówka to leasingobiorca
    może odpisać nie więcej niż 6000 VAT. Tak po prostu. Czyli
    jeśli czynsz inicjalny czy wpłata początkowa czy jak to
    tam inaczej nazwać będzie w kwocie Netto < niż 26086
    (kwota netto, od której 23% VAT da 6000) to odliczysz VAT
    od kolejnych faktur tylko do kwoty VAT 6000. No z tym to
    chyba się wszyscy zgadzamy.

    I teraz tak: jeśli płacisz ostatnią fakturę z leasingu
    to rejestrujesz auto normalnie na siebie i już. Jeśli
    faktura wykupu przedmiotu leasingu była np. na 1800 brutto
    to wiadomo, że wartość rynkowa jest większa. I jeśli chcesz
    sprzedać od razu za np. 98400 PLN (80000 + 23% VAT)
    to przychodem jest 80.000 netto, a kwotę VAT 18400 traktujesz
    jako VAT należny w deklaracji. No chore, ale tak jest.

    Jeśli odczekasz 6 miesięcy to możesz sprzedać auto w cenie
    98400 netto ze stawką zwolnione. Czyli w przychód księgujesz
    całe 98400. Czyli lepiej odczekać 6 miesięcy niż podarować
    rządowi 18400.

    Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu

  • 13. Data: 2012-03-26 21:47:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:13, Potocki Passion & Adventure pisze:
> [...]
    > spłacać, będzie musiała spłacać wyższe raty. Jakie? Ano takie jakie
    > wyliczyli za auto w cenie rynkowej, czyli o około 30% więcej. Wychodzi
    > na to, że firma leasingowa chce na aucie dwa razy zarobić? Raz na moich
    > ratach i drugi raz na nowej firmie?
    >
    > Nie rozumiem tego i zastanawiam się dlaczego inna firma nie może
    > zwyczajnie skończyć płacić za mnie raty. Czyżby Urzędy Skarbowe miały
    > tutaj jakiś udział? Zna się ktoś na tym? do tej pory boksuję się z Pekao
    > Leasing, ale nie mam już sił i chyba odpuszczę. Nie wiem czy to w ogóle

    PeKaO Leasing: no cóż. Ja jutro odbieram twardy dowód od 535d. W lutym
    zakończył się leasing w tym właśnie banku. Wnioski?

    Jak chcesz załatwić coś z nimi obojętnie na jakim etapie: czy zakupu,
    czy jak już zostaniesz ich klientem, to generalnie mają Ciebie w dupie.

    Aby zamówić klamkę z dostępem komfortowym od strony kierowcy możesz
    to zrobić TYLKO w ASO i musisz mieć zgodę właściciela: dostałem tą
    zgodę od Leasingu po 2 miesiącach i to po interwencji u dyrektora
    Leasingu. Na naklejkę na szybę czołową po jej wymianie? To samo.
    Totalnie w dupie mają klienta.

    Ogólnie z PeKaO S.A. jestem bardzo zadowolony, ale akurat Leasing
    BMW fabryczny to teraz PeKaO S.A. a kiedyś BPH. Po fuzji stara ekipa
    PeKaO oraz BPH jest trochę skonfliktowana, a ludzie z byłego BPH
    na prawdę mają klientów w dupie. Życie.

  • 14. Data: 2012-03-26 21:52:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > sprzedać od razu za np. 98400 PLN (80000 + 23% VAT)
    > to przychodem jest 80.000 netto, a kwotę VAT

    Ok, ja pytam skąd ta kwota VAT?
    Każdy samochód kupiony bez VAT i sprzedany przed 6 miesiącami rodzi
    konieczność naliczenia VAT od sprzedaży?
    Bo coś mi się o uszy obiło (chyba przy imporcie), że dotyczy to TYLKO aut
    nowych.
    Znaczy te 6 miesięcy to jest minimalny okres używania, ale w ogóle, a nie
    przez konkretnego podatnika.

    Proszę ew. o wyprowadzenie z błędu.

  • 15. Data: 2012-03-26 22:05:50
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 21:52, Cavallino pisze:

> [...]
    > aut nowych.
    > Znaczy te 6 miesięcy to jest minimalny okres używania, ale w ogóle, a

    No to jutro zapytam księgowej.

  • 16. Data: 2012-03-26 22:12:54
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:4f70794e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > tutaj jakiś udział? Zna się ktoś na tym? do tej pory boksuję się z Pekao
    > Leasing, ale nie mam już sił i chyba odpuszczę. Nie wiem czy to w ogóle

    To jakiś chujowy leasing. Ja miałem w BZ WBK i robiłem cesję - sprawa odbyła
    się bezproblemowo, i bezkosztowo. Wszyscy byli zadowoleni

  • 17. Data: 2012-03-27 14:10:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-03-26 18:47, *Piotrek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Napisz jak się zakończyła sytuacja. No i ciekaw jestem co to za auto.

    No jak to - nie wiesz? - Mondeo lub Kuga (mniej prawdopodobne) :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 18. Data: 2012-03-27 15:39:11
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 27 Mar 2012 14:10:06 +0200, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >No jak to - nie wiesz? - Mondeo lub Kuga (mniej prawdopodobne) :)

    Chyba Mondek. Bo Kuga miała być dla żony, a on pisze "Zamiast jechac
    Mondeo, to wsiadam do zony Seicento."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2012-03-31 11:11:02
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 22:05, megrims pisze:

    > No to jutro zapytam księgowej.

    Była zmiana przepisów dotyczących definicji używalności przedmiotu.

    Trzeba odczekać 6 miesięcy i już.

  • 20. Data: 2012-03-31 11:32:46
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 18:47, Piotrek pisze:
    > Napisz jak się zakończyła sytuacja. No i ciekaw jestem co to za auto.

    Sprawa się nie skończyła i ciągle trwa.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl