  • 1. Data: 2012-03-26 16:13:38
    Temat: Leasing - paranoja :(
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    Do końca leasingu zostało mi 15 rat (z 48) i znalazłem firmę, która chce
    ten leasing przejąć - spłacać raty leasingowe na takich samych warunkach
    jakie miałem ja. Ewentualnie ponieść koszty cesji, odbioru samochodu,
    itd ... Dodatkowo w ramach odstępnego chce mi zaoferować pewną kwotę.
    Jest to różnica między ceną rynkową pojazdu, a kwotą pozostałą do
    spłacenia w formie rat leasingowych.

    Mnie to urządza, bo nie potrzebuję już kosztów i gotówka się przyda na
    rozwój firmy. Firmę z Lublina to też urządza, bo ma zadbane, pewne auto
    i potrzebuje kosztów.

    Zgłosiłem prośbę do firmy Pekao Leasing, że proszę o cesję na firmę z
    Lublina. Dostałem odpowiedź, że ok, ale firma, która to auto chce dalej
    spłacać, będzie musiała spłacać wyższe raty. Jakie? Ano takie jakie
    wyliczyli za auto w cenie rynkowej, czyli o około 30% więcej. Wychodzi
    na to, że firma leasingowa chce na aucie dwa razy zarobić? Raz na moich
    ratach i drugi raz na nowej firmie?

    Nie rozumiem tego i zastanawiam się dlaczego inna firma nie może
    zwyczajnie skończyć płacić za mnie raty. Czyżby Urzędy Skarbowe miały
    tutaj jakiś udział? Zna się ktoś na tym? do tej pory boksuję się z Pekao
    Leasing, ale nie mam już sił i chyba odpuszczę. Nie wiem czy to w ogóle
    jest do wygrania :(

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 2. Data: 2012-03-26 16:23:25
    Temat: Re: Leasing - paranoja :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w wiadomości
> [...]

    >Nie rozumiem tego i zastanawiam się dlaczego inna firma nie może
    >zwyczajnie skończyć płacić za mnie raty. Czyżby Urzędy Skarbowe miały

    Do pewnego stopnia maja - nie chcialo sie normalnie kupic na kredyt i
    splacac raty, to teraz zachodzi pytanie dlaczego leasingodawca ma auto
    o wartosci np 40 tys zl wynajmowac po stawkach jakby bylo warte np 20
    tys zl ? Ktos tu chyba oszukuje US :-)

    Poza tym w interesie urzedu jest zebys ty zostal z tym autem, a druga
    firma wylizala drugie nowe, w ten sposob panstwo otrzyma najwiecej
    podatkow :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-03-26 16:39:01
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:23, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Poza tym w interesie urzedu jest zebys ty zostal z tym autem, a druga
    > firma wylizala drugie nowe, w ten sposob panstwo otrzyma najwiecej

    W takim razie zrobię to inaczej - spłacę auto szybciej i tradycyjnie
    sprzedam.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 4. Data: 2012-03-26 16:43:33
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Mar 2012 16:39:01 +0200, Potocki Passion & Adventure
    <s...@d...pl> wrote:

    >W takim razie zrobię to inaczej - spłacę auto szybciej i tradycyjnie
    >sprzedam.

    Sprawdź w umowie leasingu czy możesz to zrobić "bezkosztowo".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-03-26 16:45:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 Mar 2012 16:13:38 +0200 osobnik zwany Potocki
    Passion & Adventure wystukał:

    > wyliczyli za auto w cenie rynkowej, czyli o około 30% więcej. Wychodzi
    > na to, że firma leasingowa chce na aucie dwa razy zarobić? Raz na moich
    > ratach i drugi raz na nowej firmie?

    a dlaczego nie? W końcu to ich samochód i mogą go leasingować na takich
    warunkach na jakich chcą

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2012-03-26 16:48:54
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > W takim razie zrobię to inaczej - spłacę auto szybciej i
    > tradycyjnie sprzedam.

    Najpierw sprawdź czy spłacając je wcześniej kończysz umowę
    leasingu :-). Bo to wcale nie jest jednoznaczne...

  • 7. Data: 2012-03-26 16:54:07
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:48, Robert_J pisze:

    > Najpierw sprawdź czy spłacając je wcześniej kończysz umowę leasingu
    > :-). Bo to wcale nie jest jednoznaczne...
    Sprawdzę to zaraz.

    Natomiast chyba nie jest tak źle jak myślałem. Wreszcie mnie
    poinformowano jak to wygląda w praktyce. Firma leasingowa przygotowuje
    ofertę dla kolejnej firmy w cenie rynkowej. Kiedy podpiszą nową umowę,
    wtedy mi zwracają różnicę (w kwocie netto) między ceną za jaką
    wyleasingowali auto nowej firmie, a kwotą, która została mi do
    spłacenia. Czyli jest szansa, że się uda. Ciekawe tylko ile stracę na
    tej operacji.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 8. Data: 2012-03-26 18:47:38
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    Napisz jak się zakończyła sytuacja. No i ciekaw jestem co to za auto.

  • 9. Data: 2012-03-26 19:31:04
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:39, Potocki Passion & Adventure pisze:

    > W takim razie zrobię to inaczej - spłacę auto szybciej i tradycyjnie
    > sprzedam.

    Jeśli to osobówka (tylko 6000 vatu odpisałeś) to jeśli nie
    zaczekasz 6 miesięcy auto nie będzie podlegało zwolnieniu
    z VAT i sprzedaż w cenie brutto z 23% VAT. Tak czy inaczej te
    6 miesięcy zaczekasz.

  • 10. Data: 2012-03-26 21:24:00
    Temat: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > wyliczyli za auto w cenie rynkowej, czyli o około 30% więcej. Wychodzi na
    > to, że firma leasingowa chce na aucie dwa razy zarobić? Raz na moich

    A dlaczego się tak dziwisz?
    Ich auto, więc ich prawo do zarabiania.