    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Leasing - paranoja :(
    Date: Mon, 26 Mar 2012 21:39:21 +0200

    W dniu 2012-03-26 21:25, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > To nie dotyczy aut fabrycznie nowych?

    Jak firma leasingowa kupuje auto do leasingu, to jak jest
    nowe to oczywiście jest faktura na pełen VAT. Leasingując
    takie auto o ile nie jest to ciężarówka to leasingobiorca
    może odpisać nie więcej niż 6000 VAT. Tak po prostu. Czyli
    jeśli czynsz inicjalny czy wpłata początkowa czy jak to
    tam inaczej nazwać będzie w kwocie Netto < niż 26086
    (kwota netto, od której 23% VAT da 6000) to odliczysz VAT
    od kolejnych faktur tylko do kwoty VAT 6000. No z tym to
    chyba się wszyscy zgadzamy.

    I teraz tak: jeśli płacisz ostatnią fakturę z leasingu
    to rejestrujesz auto normalnie na siebie i już. Jeśli
    faktura wykupu przedmiotu leasingu była np. na 1800 brutto
    to wiadomo, że wartość rynkowa jest większa. I jeśli chcesz
    sprzedać od razu za np. 98400 PLN (80000 + 23% VAT)
    to przychodem jest 80.000 netto, a kwotę VAT 18400 traktujesz
    jako VAT należny w deklaracji. No chore, ale tak jest.

    Jeśli odczekasz 6 miesięcy to możesz sprzedać auto w cenie
    98400 netto ze stawką zwolnione. Czyli w przychód księgujesz
    całe 98400. Czyli lepiej odczekać 6 miesięcy niż podarować
    rządowi 18400.

    Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu