    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Latarki LED - pogadajmy o tym
    Date: Fri, 06 Feb 2009 20:43:44 +0100
    Sender: j...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    sofu pisze:
    > Obecnie wiekszosc latarek jest produkowana w oparciu o diody LED.
    > To jest takie troche dziwne swiatlo niby jasne strasznie oslepiajace, ale
    > kierowane do oswietlania czegokolwiek raczej srednie. Barkuje w widmie
    > ?wiatła led elementów podczerwieni. W kazdym razie czytanie przy ledach
    > wydaje sie byc koszmarne.

    Zależy jakie diody. W tym badziewiu tanim niestety są kiepskie. Diody
    najlepiej sprawdzić płytą cd - patrzysz na tęczę - im bardziej ciągła
    (bez dziur) tym lepiej. Dobra latarka ma przetwornicę, każda na 1 lub 2
    ogniwa taką ma (co nie znaczy że jest dobra). Po wielu próbach kupienia
    czegoś sensownego zrobiłem własną latarkę, która wreszcie działa jak
    trzeba, opis na elektrodzie, zresztą tam temat jest wyeksploatowany.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl