  • 1. Data: 2009-02-06 09:49:30
    Temat: Latarki LED - pogadajmy o tym
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Obecnie wiekszosc latarek jest produkowana w oparciu o diody LED.
    To jest takie troche dziwne swiatlo niby jasne strasznie oslepiajace, ale
    kierowane do oswietlania czegokolwiek raczej srednie. Barkuje w widmie
    światła led elementów podczerwieni. W kazdym razie czytanie przy ledach
    wydaje sie byc koszmarne.

    Moje pytanie brzmi jakie latarki tego typu sa lepsze? Czy te, ktore maja
    wiele diod (kilkadziesiat) czy raczej te, ktore maja od 3 albo tylko jedną?
    Co daje wiecej światla? Czy sumarycznie te kilkadziesiat diod, czy jedna
    odpowiadajaca im moca? W sumie wiadomo, ze w strukturze takiej pojedynczej
    diody znajduje sie kilkadziesiat led-ów. I jak jest z trwalości tych
    pojedynczych diod o duzej mocy?

    Wydawac by sie moglo, ze jesli jest ich wiele to lepiej, bo jak nawet jedna
    sie uszkodzi to swiece inne. Ale niedawno spotkalem sie w latarce 21
    diodowej z tym, ze puscily "chinskie luty" w takiej latarce i z poczatku
    jedna, a pożniej juz wszystkie przestaly sie swiecic. Pewnie cyna byla
    dziadowska? W kazdym razie, zeby naprawic te latarke trzeba bylo przeciac na
    okolo aluminium z jakiego byla zrobiona głowica w ktorej siedzialy diody.
    Juz sie tego złozyc nie da, pokleic tez nie. Mozna tylko wykorzystac te
    diody do czegos?

    Janusz

  • 2. Data: 2009-02-06 10:02:59
    Temat: Re: Latarki LED - pogadajmy o tym
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Test! Cos mi sie pierdzieli z polski znakami: ą ć ę ł ń ś ż ź
    W chwili gdy pisze wszystko jest O.K!
    Mmo,ze kodowanie mam ustawione na Europa Srodkowa ISO po wyslaniu na liste i
    pozniejszym czytanie tego
    niektore litery widze nieprawidlowe np. jako kwadraty.
    Co to moze byc?

    J.

  • 3. Data: 2009-02-06 10:18:10
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "sofu" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > pozniejszym czytanie tego
    > niektore litery widze nieprawidlowe np. jako kwadraty.

    NIe masz zadeklarowanego kodowania.

    c.

  • 4. Data: 2009-02-06 11:43:14
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 10:49:30 +0100, sofu napisał(a):
    <ciach>

    www.swiatelka.pl - i wszystko jasne ;)

    Zmodyfikowałem chińską latarkę 3xAAA z diodą no name (zasilanie
    bezpośrednio z baterii) - wstawiłem CREE XR-E R2 (barwa obojętna) i 3*
    reflektor - rewelacja...

    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"

  • 5. Data: 2009-02-06 11:53:27
    Od: PH <s...@w...pl>

    sofu pisze:
    > Barkuje w widmie
    > światła led elementów podczerwieni.

    Ty chcesz kurczaki tymi ledami podgrzewać czy co?

    --
    PH

  • 6. Data: 2009-02-06 13:29:42
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 6 Feb 2009 11:02:59 +0100,
    sofu <m...@o...pl> screamed:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 14:29:19 user up 11975 days, 2:24, 1 user, load average: 0.09, 0.04, 0.15 ]

    Art is the tree of life. Science is the tree of death.

  • 7. Data: 2009-02-06 13:45:45
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "Marcin Stanisz" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1c5rh33no22tn.y49azmzifoc2.dlg@40tude.net...
> [...]
    >
    > Zmodyfikowałem chińską latarkę 3xAAA z diodą no name (zasilanie
    > bezpośrednio z baterii) - wstawiłem CREE XR-E R2 (barwa obojętna) i 3*

    no wlasnie dlaczego 3/4 latarek jest na 3AAA - wg mnie straszna lipa takie
    zasilanie.
    Ostatnio zakupilem w carrefour za oszalamiajaca kwote ok. 9zl latarke 3LED
    (swieci jasno ale dla mnie swiatlo za bardzo skupione) na 2 X AA
    i to jest wg mnie dobry kierunek - akceptowalnie niewiele dluzsza a
    akumulatorki AA maja o wiele wieksza pojemnosc.
    Z racji ceny nie sadze aby byla tam jakas elektronika.

    pzdr

  • 8. Data: 2009-02-06 14:05:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Przemek napisał(a) :
    > no wlasnie dlaczego 3/4 latarek jest na 3AAA - wg mnie straszna lipa takie
    > zasilanie.

    Racja. Dlaczego 3 sztuki? Dajemy opornik ograniczający prąd i
    badziewie świeci. Taniej niż dać elektronikę. Ba! Nawet można nie
    dać opornika w ogóle. Mam taką latareczkę na 3 małe ogniwa
    pastylkowe LR44.

> [...]
    > akumulatorki AA maja o wiele wieksza pojemnosc.
    > Z racji ceny nie sadze aby byla tam jakas elektronika.

    Z racji fizyki tam jest jakaś elektronika. Diody te mają wyższe
    napięcie pracy niż te marne 2,5-3V z baterii. Mam podobne
    latareczki. Tam jest elektronika. Dzięki temu doskonale świecą
    nawet na solidnie wyczerpanych akumulatorkach. Czyli z napięciem
    ok.2,0V i mniej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 9. Data: 2009-02-06 14:17:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemek,

    Friday, February 6, 2009, 2:45:45 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > akumulatorki AA maja o wiele wieksza pojemnosc.
    > Z racji ceny nie sadze aby byla tam jakas elektronika.

    Musi być - za niskie napięcie z baterii.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-02-06 16:10:13
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ty chcesz kurczaki tymi ledami podgrzewać czy co?

    ======

    Nie mówiłem o głebokiej podczerwieni. Tylko o takim widmie w kórym ludzkie
    oko dobrze sie czuje.
    Diody daja biale swiatlo w sumie fajne tylko ze w nim czegos brakuje.
    Ale to moje subiektywne moze odczucie?

    Janusz