  • Data: 2011-10-11 01:36:51
    Temat: Re: Lampa rtęciowa, co w środku
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy taka lampa:
    >
    > http://el-mar.sklep.pl/Lampa_rteciowa_LRF_250W_E40PO
    LAMP-2209.html

    > Ma w środku niezależny promiennik UV?
    >
    > Potrzebuje tware promieniowanie UV do przeswietlania positiv20. Nada się
    > po zbiciu bańki zewnatrznej? Bo nie wiem jak wyglada w środku.
    Używam takiej do klejenia szkła klejem UV, zapakowałem wypreparowany z
    niej palnik UV do przerobionej pospolitej oprawy

    http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/id,1439554/from,
    ceneo/

    Oczywiście szyba w oprawie pochłania część UV ale ta lampa dostarcza go
    tak dużo że klej utwardza się tak samo szybko jak przy użyciu
    specjalistycznej lampy, oczywiście użyłem do jej zasilenia odpowiedniego
    statecznika.

    Jeśli będziesz chciał kupić sobie okulary do ochrony wzroku, zamiast
    kupować specjalistyczne warto zobaczyć w dobrym sklepie sportowym
    okulary przeciwsłoneczne na teren otwarty w rejon równika jakiejś dobrej
    firmy typu Bolle, będą trochę tańsze i bezpieczniejsze bo całkiem
    przylegają do twarzy. Chyba, że nie musisz patrzeć w światło bo z
    palnikiem 250W nie ma żartów.

    Jeszcze jedna uwaga, przy określaniu czasów ekspozycji, przez pierwszą
    minutę-dwie strumień UV bardzo rośnie dla tego lepiej zasłaniać i
    odsłaniać rozgrzaną lampę niż włączać bo nie utrafisz z czasem
    naświetlania. Zresztą gorąca po zgaszeniu i tak się nie zapali dopóki
    trochę nie przestygnie.

    A czy tobie nie nadawały by się bardziej świetlówki UV do utwardzania
    lakieru na paznokcie ja muszę dowalić UV do oporu bo kleję czasem szkło
    grubsze niż 2cm albo mocno barwione silnie pochłaniające UV ale positiv
    chyba nie wymaga za wiele UV?