  • Data: 2011-10-11 18:37:22
    Temat: Re: Lampa rtęciowa, co w środku
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Czy taka lampa:
    >
    > http://el-mar.sklep.pl/Lampa_rteciowa_LRF_250W_E40PO
    LAMP-2209.html

    > Ma w środku niezależny promiennik UV?
    >
    > Potrzebuje tware promieniowanie UV do przeswietlania positiv20. Nada się
    > po zbiciu bańki zewnatrznej? Bo nie wiem jak wyglada w środku.

    Ma. Wystarczy zbić bańkę i masz ultrafioletu do woli - aż ozonem
    cuchnie. A jakbyś nie miał stabilizatora to daj w szereg żarówkę
    powiedzmy o mocy 100W - taką do celów sygnalizacji oczywiście.
    Tylko pod żadnym pozorem nie łącz jej bez ogranicznika prądu do sieci -
    najpierw byłoby bardzo jasno i być może bardzo głośno, potem zapadłaby
    ciemność - korki wysadzi napewno, wybuchnąć może jeśli bezpieczniki mają
    spory prąd zadziałania.

    Kiedyś pracowałem przy produkcji tych lamp więc wiem co mają w środku i
    jak się to robiło (najstarsza maszyna którą widziałem zaangażowaną w tę
    produkcję pochodziła z roku 1908 - a było to pod koniec Gierka...)

    --
    Darek