  • Data: 2011-10-12 19:44:10
    Temat: Re: Lampa rtęciowa, co w środku
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-11 19:16, d530 pisze:

    > Daj jakiegoś linka do widma, bo to co znalazłem to praktycznie cała emisja w
    zakresie VIS oraz trochę w bliskiej IR:

    > http://www.nuconverter.de/assets/d4sbei35w.gif

    Na przykład tu:

    http://s3.amazonaws.com/zanran_storage/www.tfhrc.gov
    /ContentPages/3923536.pdf

    W ogóle na tej stronie jest sporo na ten temat:

    http://www.zanran.com/q/Spectral_power_distributions
    _of_the_glare_sources

    Positiv20 daje się naświetlać nawet halogenem, a te lampy mają znacznie
    większą emisję w zakresie około 400nm. O ile pamiętam, w tym właśnie
    zakresie przypada maksimum czułości tego lakieru.
    Do naświetlania używałem lampy rtęciowej wysokociśnieniowej o mocy 50W
    (od polarymetru). Naświetlało się poprawnie, ale zrezygnowałem z tej
    techniki wobec niesensownej, moim zdaniem, relacji efektów do wkładu pracy.
    Nie chcę zaczynać kolejnej awantury dotyczącej wyższości termotransferu
    nad Positivem (lub odwrotnie), napiszę więc tylko, że moim skromnym
    zdaniem jeśli zależy nam na szybkości to termotransfer, jeśli na jakości
    to tylko płytki z naniesionym fotorezystem. Zabawa w Positiv (jeszcze
    raz: In My Very Humble Opinion) nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    Paweł