  • Data: 2011-10-11 18:42:16
    Temat: Re: Lampa rtęciowa, co w środku
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4e93554c$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...

    > Rzeczywiście to zwykła rtęciówka, oczywiście wysokoprężna:
    >
    > http://www.polamp.com.pl/podstrony/wysoko_rteciowe.h
    tml

    > Wewnętrzny promiennik nie jest wykonany ze zwykłego szkła lecz ze szkła kwarcowego,
    które przepuszcza UV.

    Każde przepuszcza - jedno lepiej, drugie gorzej, kwarcowe przepuszcza
    świetnie ale jeśli już trzeba wybrać szybę ze szkła zwykłego do
    dociśnięcia kliszy to należy wybierać taką która oglądana od strony
    przecięcia jest możliwie jasna - świadczy to o małej zawartości żelaza i
    korygującego zielonkawe zabarwienie manganu - czyli małe tłumienie UV.

    --
    Darek