  • 41. Data: 2012-09-10 20:23:45
    Temat: Re: Lambo idzie w szambo czyli poniosły go konie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 19:56:19 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie kombinuj. Zaniżono i podano jako przyczynę?

    Nie - podano jako przyczyne zanim jeszcze biegly ja obliczyl :-)

    > Skoro tak, to niech nikt nie opowiada jak to tendencyjnie kwalifikują.

    Bo tobie (hipo)teza ognanicza horyzonty :-P
    Zanizono, wyszla niska, a i tak podali jako przyczyne - czyz to nie jest
    tendencyjna kwalifikacja ? :-P

    > W środku miasta, ponieważ się niektórym chce jeździć po 150km/h...

    Tak prawde powiedziawszy to tam juz jest prawie autostrada - dwie osobne
    jezdnie, bezkolizyjne skrzyzowanie, tylko jak widac - barierki niezgodne z
    norma :-P

    J.

  • 42. Data: 2012-09-10 21:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Sep 2012 18:02:44 GMT, tÎż napisał(a):

    > Nie, po prostu jest to prędkość, która była niezbędna do wystąpienia
    > danych zniszczeń minus jakiś margines błędu. Summa summarum wychodzi
    > sporo mniej, niż faktycznie było. Oczywiście biegły może się pomylić,
    > naćpać, cokolwiek, ale zasada jest właśnie taka. :)

    No wlasnie - a poniewaz ten blad nie jest oszacowany rzetelnie, to trudno
    to nazwac "bezspornie" :-)

    Ot taki maly przyklad - scenka z "ale urwal", ty mowisz ze nie mogles sie
    zatrzymac, biegly zas twierdzi ze ksiazka "uznanego autorytetu" twierdzi iz
    wspolczynnik przyczepnosci opon na lodzie jest 0.1-0.2, wiec przyjmujac
    korzystny dla oskarzonego wspolczynnik 0.1 obliczamy jego predkosc na
    poczatku gorki na 70km/h, co stanowi pogwalcenie przepisow i
    niedostosowannie predkosci do warunkow :-)

    J.

  • 43. Data: 2012-09-10 21:36:44
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 10 Sep 2012 11:01:19 +0200, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >To jest naciąganie faktów - dołem szedł Potok Służewiecki i wybrzuszał
    >się przepust którym szedł.

    Bzdura. Idź i zobacz gdzie idzie Potok Służewiecki pod Puławską. Jakby
    nad potokiem była hopka, to Zientarki musiałby frunąć ponad 200
    metrów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2012-09-11 08:37:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-09-10 18:01, *t?* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > PMS-owi trolle

    Przestań zmieniać adres trollu

    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 45. Data: 2012-09-11 14:02:20
    Od: tÎż

    Mirek Ptak wrote:

    > Przestań zmieniać adres trollu

    No nie, kolejny przedstawiciel Kółka Trolla-Seniora.

    Kładę członka na Twojego KF-a, ani mnie grzeje, ani ziębi czy widzisz
    moje posty, czy nie. Gdybym chciał, to byś widział wszystkie. :) Tak czy
    owak to Twój KF, więc sam sobie dbaj o aktualizacje, ja Ci w tym nie będę
    pomagał, trollu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 46. Data: 2012-09-11 18:19:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-10 20:23, J.F. pisze:

    > Nie - podano jako przyczyne zanim jeszcze biegly ja obliczyl :-)

    Wynika z powyższego, że jak najbardziej tak - przyczyną byłą prędkość,
    nawet bez obliczeń przeprowadzonych przez biegłego.

    > Bo tobie (hipo)teza ognanicza horyzonty :-P

    Taaaa, jasne :)

    > Zanizono, wyszla niska, a i tak podali jako przyczyne - czyz to nie jest
    > tendencyjna kwalifikacja ? :-P

    Nie, skoro nawet tak zaniżoną zakwalifikowano jako przyczynę. Tyle, że
    z tego właśnie wychodzi to o czym pisałem - przez baranów mamy coraz
    niższe ograniczenia, a efekt bez dodatków i tak mizerny.

    > Tak prawde powiedziawszy to tam juz jest prawie autostrada - dwie osobne
    > jezdnie, bezkolizyjne skrzyzowanie, tylko jak widac - barierki niezgodne z
    > norma :-P

    Litości - autostrady w miastach widywałem i tam są ograniczenia do np.
    80km/h. 150km/h jest niedopuszczalne w wielu krajach i wielu miejscach,
    a tutaj nagle zdarzenie przy takich prędkościach w mieście mają być
    podstawą do przebudowy/remontu drogi...

  • 47. Data: 2012-09-11 18:58:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >Wynika z powyższego, że jak najbardziej tak - przyczyną byłą
    >prędkość,
    >nawet bez obliczeń przeprowadzonych przez biegłego.

    No ale to chyba zarzucamy ? Ze policja podala "predkosc", nie czekajac
    czy biegly stwierdzi ze to bylo 300, 150, czy np 80 + hopka +twarde
    zawieszenie :-P

    >Nie, skoro nawet tak zaniżoną zakwalifikowano jako przyczynę. Tyle,
    >że

    Ale tego nie wiesz :-)
    Tzn nie wiesz tego czy po zanizeniu predkosc sie kwalifikowala do
    "nierozsadnej", czy juz byla rozsadna, a nadal w/g policjantow
    "nadmierna", bo dla nich zawsze jest nadmierna :-)

    >z tego właśnie wychodzi to o czym pisałem - przez baranów mamy coraz
    >niższe ograniczenia, a efekt bez dodatków i tak mizerny.

    przez baranow powiadasz ... kiedys byl wywiad z wroclawskim dyrektorem
    "na skrzyzowaniu X z Y jest duzo wypadkow
    -bo kierowcy nagminnie tam przekraczaja predkosc. Wiec ustawilismy
    "50" (wtedy bylo jeszcze wolno 60), ale kierowcy nie przestrzegali i
    nadal byly wypadki. Wiec ustawilismy do 40, ale tego nie przestrzega
    nawet wiecej i nadal sa wypadki".

    I tak przez kilkanascie niebezpiecznych miejsc ... "ustawilismy
    ograniczenie predkosci".

    Choc w sumie ... w zasadzie powinno wystarczyc :-)

> [...]
    >miejscach,
    >a tutaj nagle zdarzenie przy takich prędkościach w mieście mają być

    Bo ty o hopce w Warszawie, a ja o tej ulicy we wrocku :-)

    J.

  • 48. Data: 2012-09-11 20:49:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-11 18:58, J.F pisze:

    > No ale to chyba zarzucamy ? Ze policja podala "predkosc", nie czekajac
    > czy biegly stwierdzi ze to bylo 300, 150, czy np 80 + hopka +twarde
    > zawieszenie :-P

    Chyba jednak nie bardzo. Policja podała prędkość (zaniżoną) i nadal to
    było przyczyną wypadku. Skoro ograniczenie było do 50km/h to jakie ma
    znaczenie, czy "bylo 300, 150, czy np 80 + hopka +twarde zawieszenie".
    Było za szybko i za głupio,

    > Ale tego nie wiesz :-)

    Czego niby nie wiem?

    > Tzn nie wiesz tego czy po zanizeniu predkosc sie kwalifikowala do
    > "nierozsadnej", czy juz byla rozsadna, a nadal w/g policjantow
    > "nadmierna", bo dla nich zawsze jest nadmierna :-)

    Nieprawdą jest, że zawsze tak kwalifikują.

> [...]
    > (wtedy bylo jeszcze wolno 60), ale kierowcy nie przestrzegali i nadal
    > byly wypadki. Wiec ustawilismy do 40, ale tego nie przestrzega nawet

    Sam widzisz.

    > I tak przez kilkanascie niebezpiecznych miejsc ... "ustawilismy
    > ograniczenie predkosci".
    >
    > Choc w sumie ... w zasadzie powinno wystarczyc :-)

    Tak, powinno wystarczyć.

    > Bo ty o hopce w Warszawie, a ja o tej ulicy we wrocku :-)

    Że słucham? Powyżej pisałem o ograniczeniach na autostradach
    przebiegających przez miasta (nawet w takim dziwnym kraju, co
    to nie ma administracyjnych ograniczeń prędkości na autostradach),
    a Ty mi tutaj o radosnej twórczości lokalnych "normalnych inaczej",
    którym się w mieście (nie na autostradzie) pojeździć 150km/h...

  • 49. Data: 2012-09-12 00:38:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 20:49:21 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > było przyczyną wypadku. Skoro ograniczenie było do 50km/h to jakie ma
    > znaczenie, czy "bylo 300, 150, czy np 80 + hopka +twarde zawieszenie".

    Jak jest ograniczenie 50, to trzeba sie liczyc ze ktos pojedzie 70.
    A jak hopka przy 80 wyrzuca niektore auta, to trzeba ja naprawic, a nie
    stawiac 30 :-)

    I winna jest wtedy droga :-)

    > Czego niby nie wiem?

    > Nieprawdą jest, że zawsze tak kwalifikują.

    Zawsze jak tylko kierowca nie byl policjant :-)

    No dobra - jak sie slucha rzecznika policji na goraco - to prawie zawsze,
    jak sie czyta raport statystyczny to juz mniej niz polowa.

    No ale kto tu baran ? :-)

    J.

  • 50. Data: 2012-09-12 11:48:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Sep 2012 00:38:45 +0200, J.F.

    > Jak jest ograniczenie 50, to trzeba sie liczyc ze ktos pojedzie 70.
    > A jak hopka przy 80 wyrzuca niektore auta, to trzeba ja naprawic, a nie
    > stawiac 30 :-)

    Nie czujesz farmazonu w tym co piszesz? Standardowe ograniczenie jest do
    50, przy 70-100 można spokojnie przejechać. Jeśli ktoś grzeje 140 na
    ograniczeniu do 50 autem bez sprawnych amortyzatorów albo zwyczajnie bez
    umiejętności to jest debilem i najwyraźniej trzeba mu postawić dodatko
    ograniczenie przed nosem.

    Oczywiście można wydać kasę i wyrównać, tylko po co? Żeby debile swoimi
    złomami mogli zapierdalać bezpiecznie 180? Genialne w swojej, choć w takiej
    trochę pogiętej mentalnie, prostocie. Tymczasem jak ktoś ma się
    rozpierdolić, to się rozpierdoli. W większości przypadków droga nie jest
    winna, tylko głupota.

    Ponadto, progi zwalniające są SPECJALNIE budowane, a Ty się pieklisz na
    "naturalny" spowalniacz.

    --
    Pozdor Myjk