-
Data: 2018-11-21 01:17:54
Temat: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniące
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
l...
Pan J.F. napisał:
>>>> A potem sie okazuje, ze alternator slabo laduje, alarm
>>>> rozladowuje,
>>>> rozrusznik ciezko kreci - i nowy akumulator szybko na zlom.
>>> Nigdy się tak nie okazało.
>
>> A mnie rozne takie przygody sie przytrafialy. Gdybym nie mial
>> miernika, to moze bym kilka akumulatorow niepotrzebnie kupil.
>> I moze nawet mowil, ze wymiana pomogla ...
>Zawsze rano odpalał, przyszedł mróz -- i przestał. Po wymianie, choć
>mróz nie zelżał, dalej ruszał jak młody konik. Widzę w tym jasny
>ciąg przyczynowo-skutkowy, więc nie mówię "niepotrzebnie".
A ja tak kiedys slysze ... cos kiepsko kreci ten akumulator.
Mierze napiecie .. w miare dobre, choc na rozruszniku spada.
Elektromechanik chwili sie nawet nie zastanawial - tulejki do wymiany.
Nie wykluczam, ze nowy akumulator by troche lepiej krecil ...
Albo np dioda padla w alternatorze.
Cos tam laduje, ale slabo. I kiedys nie zapali.
Nowy aku i zapali. Przez tydzien, moze dwa ...
>>> Ostatnio miałem samochód francuski, też na "f". Te mają najlepsze
>>> na świecie klemy. Taka nasadka na klemę z stożkowym gwintem na
>>> zewnątrz, na to idzie końcówka kabla (klema właściwa), z dużym
>>> plastikowym poktętłem. Zaciska się tak mocno, że nie ma ryzyka
>>> braku kontaktu. I to wszystko bez żadnych narzędzi. Dziwne, że
>>> inni tego nie stosują.
>
>> Chyba mialem cos takiego w Dacii ... w koncu jednak cos sie
>> ukrecilo
>> i przestala trzymac.
>Trzeba było co chwię nie odkręcać, to by się nie ukręciło. Ja ten
>samochód miałem prawie dwadzieścia lat, a odkręcałem ledwie parę
>razy.
No, moja tez miala cos 20 lat pod koniec :-)
>> Ale roznym samochodom to nie przeszkadza, zacisk slaby, a prad
>> plynie.
>> A maluchu zacisk byl mocny, a prad przestawal plynac i to tak
>> nagle.
>> Z czego oni te klemy robili ?
>W maluchu o elektrony z kabli kapały gdzieś na boki, takie miało się
>wrażenie.
W tym przypadku to jednak zapora byla wzdluz.
I moze bym zwalil na wyrob samochodopodobny, az trafilem na to punto.
>>>> Przyzwyczajony bylem do tego, ze padaja powoli.
>>> Tak było kiedyś, za komuny zwłaszcza.
>
>> Czyli lepsze akumulatory ? Za dobre na kapitalizm ?
>Zdecydowanie. Zdaje się, że miały prawie dwa razy więcej ołowiu,
>co i na cenę wpływ miało, jak i na zużycie cennego surowca, co go
>zawsze brakowało. Potem zdechł taki do połowy, człek się z nim
>męczył, nosił do domu (czasem trzecie piętro bez windy) naładować.
>Bo to i żal wyrzucić, i nie ma gdzie nowego kupić. Współczesna
>tzw. tandeta o wiele bardziej mi odpowiada.
Juz nie pamietam, ale te nowe tez ciezkie .. chyba porownywalnie ...
pomijajac jakies chinskie wynalazki ..
>>>> Kiedys tam mialem aku, ktoremu zostalo 4 Ah pojemnosci,
>>>> i ciagle zapalal bez problemow, tylko:
>>>> -nie wolno bylo swiatel zapomniec zgasic,
>>>> -swiece, kable, gaznik itp musialy dobrze dzialac, bo wiadomo -
>>>> zakreci raz, drugi, trzeci ... ale bardzo szybko zdechnie.
>>> To kwestia samochodu.
>
>> IMO akumulatora, samochod to przewiduje uzycie aku 40-100 Ah,
>> a nie 4:-)
>Są takie samochody, co zawsze odpalają niemal po dotknięciu
>kluczyka, i takie, którym to nie wystarcza. Nie wiem od czego
>to zależy.
u mnie od regulacji gaznika i wyczucia algorytmu zapalania.
Ale jak juz wyczulem to pieknie zapala - w czasie niezauwazalnie
krotkim :-)
>>> Ale światła doiły akumulator do zera w kwadrans. Potem też
>>> padł nagle.
>
>> No, przy tym stopniu zuzycia to trudno mowic "nagle" :-)
>Z punktu widzenia użytkownika nagle. Bo jak ocenić pojemność,
>skoro auto zawsze startuje?
Po zapomnieniu zgaszenia swiatel przed sklepem :-)
>>>>>> A tu dlugi weekend i sklepy zamkniete :-)
>>>>> Stacje benzynowe otwarte, tam też mają.
>>>> A na to nie wpadlem ... widac za malo stacje zwiedzam :-)
>>> Są często na tych małych, nieusieciowionych.
>> Taka to we Wroclawiu trudno znalezc.
>Ja mam z jednej strony sklep z akumulatorami, z drugiej stację
>z akumulatorami. W podobnej odległości, jakieś dwa kilometry.
Ja mowie o "nieusieciowionej" stacji.
Bo akumulator to chyba spotkam i na usieciowionej ...
>>> Ale nie na tyle drożej, by w kryzysowej sytuacji nie można było
>>> sobie pozwolić.
>
>> Nie mowie nie, ale przy mniej kryzysowej sytuacji serce nie
>> pozwala mi dwukrotnie przeplacic :-)
>Różnica dwie-trzy dychy.
Przyzwoicie. Bo inne towary to tak 2-3 razy ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.18 10:08 Piotr Gałka
- 21.11.18 10:14 Piotr Gałka
- 21.11.18 19:34 Jarosław Sokołowski
- 21.11.18 23:46 (c)RaSz
- 03.12.18 11:49 Queequeg
- 03.12.18 12:29 J.F.
- 04.12.18 00:30 gienek
- 04.12.18 00:44 gienek
- 04.12.18 01:04 RoMan Mandziejewicz
- 04.12.18 09:54 J.F.
- 04.12.18 11:19 J.F.
- 04.12.18 20:12 Queequeg
- 07.01.19 16:16 gienek
- 07.01.19 16:51 Mateusz Viste
- 07.01.19 18:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą