eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniąceRe: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po rozruchu, regulator napięcia
  • Data: 2018-12-04 01:04:59
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po rozruchu, regulator napięcia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello gienek,

    Tuesday, December 4, 2018, 12:44:42 AM, you wrote:

    > Więc jakie końcowe wnioski jakie ma być napięcie ładowania co do tętnień?
    > Ma znaczenie czy kompletnie bez znaczenia?
    > Dyskusja zeszła jak zwykle na inne tory i nie ma końcowych wniosków.
    > Sprawa druga:
    > W benzyniakach osobowych przeważnie jest aku w okolicy 40Ah
    > Czy regulator ładowania (który przeważnie trzyma tylko napięcie pokładowe na
    > poziomie typowo 14,3V) ma jakieś ograniczenia na max prąd jakim go można
    > obciążyć na wyjściu?

    Nie ma. Alternator bez regulatora zachowuje się jak źródło prądowe a
    nie napięciowe. Ma ściśle określoną wydajność zależną od prądu
    wzbudzenia i obrotów. Ponieważ - jak sama nazwa wskazuje - alternator
    jest prądnicą prądu przemiennego, indukcyjność uzwojeń zapobiega
    wzrostowi prądu ponad miarę przy zwiększaniu obrotów.

    > Czy grozi mu coś jakby zamiast aku 40Ah wsadzić aku np 80Ah - pomijając
    > gabaryty (wiadomo, że po rozruchu taka 80Ah pociągnie dużo więcej prądu niż
    > aku 40Ah)

    Pociągnie dokładnie tyle, ile alternator da. Ponieważ napięcie na
    większym akumulatorze spadnie mniej podczas rozruchu, to można się
    nawet spodziewać, że niekoniecznie będzie zwiększony prąd ładowania.

    > Są jakieś zagrożenia? Regulator nie przeżyje, bo nie ma zabezpieczeń
    > przeciążeniowych?

    Prąd ładowania nie przepływa przez regulator.

    > W autach z większymi aku (diesle) alternator nie jest przecież
    > większej mocy, typowy mają coś koło 1kW. Mają wtedy takie diesle
    > regulatory napięcia z dopuszczalną większą obciążalnością prądową?

    j.w.

    > 40Ah ponoć zaraz po rozruchu potrafi przez pierwsze naście sekund i 70A
    > pociągnąć prądu. Nie mam obecnie sprawnych cęgów DC żeby zmierzyć ile tam
    > konsumuje aku prądu z alternatora (wiadomo, że zależne od jego stanu
    > naładowania i wieku).

    Bez znaczenia - to trwa max kilkanaście sekund - do czasu wyrównania
    napięcia. Potem prąd spada.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: