eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniąceRe: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po rozruchu, regulator napięcia
  • Data: 2018-12-04 00:44:42
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po rozruchu, regulator napięcia
    Od: "gienek" <n...@s...amu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Więc jakie końcowe wnioski jakie ma być napięcie ładowania co do tętnień?
    Ma znaczenie czy kompletnie bez znaczenia?
    Dyskusja zeszła jak zwykle na inne tory i nie ma końcowych wniosków.

    Sprawa druga:
    W benzyniakach osobowych przeważnie jest aku w okolicy 40Ah
    Czy regulator ładowania (który przeważnie trzyma tylko napięcie pokładowe na
    poziomie typowo 14,3V) ma jakieś ograniczenia na max prąd jakim go można
    obciążyć na wyjściu?
    Czy grozi mu coś jakby zamiast aku 40Ah wsadzić aku np 80Ah - pomijając
    gabaryty (wiadomo, że po rozruchu taka 80Ah pociągnie dużo więcej prądu niż
    aku 40Ah)
    Są jakieś zagrożenia? Regulator nie przeżyje, bo nie ma zabezpieczeń
    przeciążeniowych? W autach z większymi aku (diesle) alternator nie jest
    przecież większej mocy, typowy mają coś koło 1kW. Mają wtedy takie diesle
    regulatory napięcia z dopuszczalną większą obciążalnością prądową?
    40Ah ponoć zaraz po rozruchu potrafi przez pierwsze naście sekund i 70A
    pociągnąć prądu. Nie mam obecnie sprawnych cęgów DC żeby zmierzyć ile tam
    konsumuje aku prądu z alternatora (wiadomo, że zależne od jego stanu
    naładowania i wieku).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: