eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniąceRe: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniące
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <%GyID.234165$Do.50513@usenetxs.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5bf33bd6$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <psviu7$nnm$1$Adam@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5bf3e88a$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5bf43170$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy
    napięcie tętniące
    Date: Tue, 20 Nov 2018 19:59:59 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 94
    Message-ID: <5bf459e4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.171.4
    X-Trace: 1542740452 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 83.26.171.4:53057
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4687
    X-Received-Body-CRC: 385615253
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:738232
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>>> Cos w tym jest, choc zawsze mowie, ze najpierw diagnoza, potem
    >>>> nowy akumulator.
    >>> Też tak mówię. Pewnej nocy nagle przyszedł tęgi mróz, samochód
    >>> nie odpalił, akumulator nienowy -- więc jego wina. Wymiana zawsze
    >>> potwierdza diagnozę.
    >
    >> A potem sie okazuje, ze alternator slabo laduje, alarm rozladowuje,
    >> rozrusznik ciezko kreci - i nowy akumulator szybko na zlom.

    >Nigdy się tak nie okazało.

    A mnie rozne takie przygody sie przytrafialy.
    Gdybym nie mial miernika, to moze bym kilka akumulatorow niepotrzebnie
    kupil.
    I moze nawet mowil, ze wymiana pomogla ...

    >> Jeszcze jest wersja, ze klemy wystarczylo przeczyscic, ale takie
    >> rzeczy to tylko w fiatach ...
    >Ostatnio miałem samochód francuski, też na "f". Te mają najlepsze
    >na świecie klemy. Taka nasadka na klemę z stożkowym gwintem na
    >zewnątrz, na to idzie końcówka kabla (klema właściwa), z dużym
    >plastikowym poktętłem. Zaciska się tak mocno, że nie ma ryzyka
    >braku kontaktu. I to wszystko bez żadnych narzędzi. Dziwne, że
    >inni tego nie stosują.

    Chyba mialem cos takiego w Dacii ... w koncu jednak cos sie ukrecilo i
    przestala trzymac.

    Ale roznym samochodom to nie przeszkadza, zacisk slaby, a prad plynie.
    A maluchu zacisk byl mocny, a prad przestawal plynac i to tak nagle.
    Z czego oni te klemy robili ?

    A ostatnio widzialem to samo w Punto ...

    >>> To i tak długo wytrzymał, może ciepło było. Akumulatory teraz
    >>> padają nagle, na zawał (cienki ołów im się obrywa, płyta opada).
    >> Przyzwyczajony bylem do tego, ze padaja powoli.
    >Tak było kiedyś, za komuny zwłaszcza.

    Czyli lepsze akumulatory ?
    Za dobre na kapitalizm ?

    >> Kiedys tam mialem aku, ktoremu zostalo 4 Ah pojemnosci, i ciagle
    >> zapalal bez problemow, tylko:
    >> -nie wolno bylo swiatel zapomniec zgasic,
    >> -swiece, kable, gaznik itp musialy dobrze dzialac, bo wiadomo -
    >> zakreci raz, drugi, trzeci ... ale bardzo szybko zdechnie.

    >To kwestia samochodu.

    IMO akumulatora, samochod to przewiduje uzycie aku 40-100 Ah, a nie 4
    :-)

    >Miałem tak w koreańskim -- jeśli było choć
    >trochę prądu, odpalił zawsze.

    Tak to ogolnie w samochodzie jest - odpala szybko, chyba ze diesel.

    A nawet jak wymaga 10s krecenia ... przy 200A to tylko 0.5 Ah.

    >Ale światła doiły akumulator do
    >zera w kwadrans. Potem też padł nagle.

    No, przy tym stopniu zuzycia to trudno mowic "nagle" :-)

    Tym niemniej pozniejsze akumulatory padaly mi na zwarcie jednej celi i
    to bylo naprawde nagle.

    >>>> A tu dlugi weekend i sklepy zamkniete :-)
    >>> Stacje benzynowe otwarte, tam też mają.
    >> A na to nie wpadlem ... widac za malo stacje zwiedzam :-)
    >Są często na tych małych, nieusieciowionych.

    Taka to we Wroclawiu trudno znalezc.

    >> Drogie tam akumulatory ?
    >Trochę droższe niż w sklepie (ale ja mam kilka ulic dalej sklep
    >pod nazwą "najtańsze akumulatory" -- i to jest prawda).

    Ale 1 maja sklep nieczynny :-)

    >Ale nie
    >na tyle drożej, by w kryzysowej sytuacji nie można było sobie
    >pozwolić.

    Nie mowie nie, ale przy mniej kryzysowej sytuacji serce nie pozwala mi
    dwukrotnie przeplacic :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: