eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Date: Thu, 16 Feb 2012 10:00:01 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 18
    Message-ID: <jhihb7$k5q$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl> <j...@p...onet.pl>
    <jh37a8$l6e$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
    <jh5h1f$r3v$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jhgpda$70e$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-214-2-53.mtm-info.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329383592 20666 178.214.2.53 (16 Feb 2012 09:13:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Feb 2012 09:13:12 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: globetrotter66
    X-Antivirus: avast! (VPS 120215-1, 2012-02-15), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:626339
    [ ukryj nagłówki ]

    > Jakie grzanie wewnętrzne? Akumulator ma sprawność w granicach
    > dziewięćdziesięciu procent. Teoretycznie z każdego ampera jaki idzie na
    > ładowanie 100mA idzie na grzanie. Przy 5A to będzie 6W. Ciekawe jak
    > sześcioma
    > watami ugrzejesz akumulator przy -10. Praktycznie w samochodzie jest
    > jeszcze
    > gorzej z grzaniem bo parametry ładowania ustawione są poniżej możliwości
    > wejścia w pełne naładowanie i w straty z tym związane.

    Zakładając prąd zwarciowy akumulatora 400A. Daje nam to Rwew = 0,03R
    Prąd rozruchowy 100A da nam 300W przez kilka sekund. Ale ciepło wydziela się
    bezpośrednio elektrolicie i płytach.
    Prąd ładowania po odpaleniu to ~50A czyli 10x większy niż Ty policzyłeś =
    60W. Przez kilka (2-5) minut. A potem grzeje silnik...

    --
    Desoft

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: