eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Date: Fri, 10 Feb 2012 23:01:23 -0600
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <j...@p...onet.pl>
    References: <jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl> <4f34f944$1@news.home.net.pl>
    <q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-76-223-244-56.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1328936586 11479 76.223.244.56 (11 Feb 2012 05:03:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Feb 2012 05:03:06 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Priority: 3
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-User: pszemol
    X-MSMail-Priority: Normal
    In-Reply-To: <q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625804
    [ ukryj nagłówki ]

    "Piotrek" <l...@g...pl> wrote in message
    news:q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net...
    > Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a
    > konkretnie książką prof dr. hab. Andrzeja Czerwińskiego, której
    > opiniodawcą
    > jest prof dr. hab Jan Skowroński pt. "Akumulatory, baterie, ogniwa". I
    > tak:
    > (...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
    > światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania
    > akumulatora.
    > Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
    > nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
    > nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność
    > w
    > porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)
    >
    > A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.
    >
    > Jedziemy dalej: (...) Użytkowe pojemności akumulatora ołowiowo kwasowego w
    > różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
    > temp. 27 = 100%
    > temp. 0 = 65%
    > temp. -18 = 40%
    > temp. -29 = 18%
    > Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
    > temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
    > poniżej 0 (...)
    >
    > i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
    > ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
    > ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w
    > temacie teorii 6 stopni.

    Mało tego - trzeba wziąć pod uwagę, że przepływ prądu przez aku
    w czasie ładowania go zwyczajnie go ogrzewa, a więc temperatura
    elektrolitu gdzie zachodzi cała magia chemiczna będzie te parę
    stopni większa niż temperatura otoczenia - jeszcze jeden bonus dla nas!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: