-
Data: 2012-02-10 20:00:52
Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
Od: Piotrek <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 10 Feb 2012 12:02:25 +0100, L501 aneryS napisał(a):
> Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl...
>> Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
>> temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że jednak
>> ma.
>
> Jak widać, te moje +6 wcale nie jest z dupy wydumane...
> Zasadniczo - otul ładowany akumulator czymś, dojdzie minimum, załapie,
> przzyjmie więcej (trochę się ogrzeje przy ładowaniu).
> Człowiek też, gdy mu za zimno, to słabo działa.
> Ale ćśś... bo się zaraz dowiesz (od kolegi, co mi w KF siedzi), że się nie
> znasz :))
Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a
konkretnie książką prof dr. hab. Andrzeja Czerwińskiego, której opiniodawcą
jest prof dr. hab Jan Skowroński pt. "Akumulatory, baterie, ogniwa". I tak:
(...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania akumulatora.
Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność w
porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)
A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.
Jedziemy dalej: (...) Użytkowe pojemności akumulatora ołowiowo kwasowego w
różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
temp. 27 = 100%
temp. 0 = 65%
temp. -18 = 40%
temp. -29 = 18%
Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
poniżej 0 (...)
i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w
temacie teorii 6 stopni.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.12 05:01 Pszemol
- 11.02.12 04:59 Pszemol
- 11.02.12 08:57 J.F.
- 11.02.12 10:48 Zbynek Ltd.
- 11.02.12 13:12 Pszemol
- 11.02.12 13:25 Jarosław Sokołowski
- 11.02.12 20:06 L501 aneryS
- 11.02.12 20:22 L501 aneryS
- 11.02.12 20:26 L501 aneryS
- 12.02.12 13:15 Pszemol
- 12.02.12 23:44 L501 aneryS
- 13.02.12 04:39 Pszemol
- 13.02.12 14:36 Piotrek
- 14.02.12 20:00 L501 aneryS
- 14.02.12 20:28 L501 aneryS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo