eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Piotrek <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Date: Fri, 10 Feb 2012 21:00:52 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net>
    References: <jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl> <4f34f944$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105251005.raciborz.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1328904065 28054 93.105.251.5 (10 Feb 2012 20:01:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Feb 2012 20:01:05 +0000 (UTC)
    X-User: lesiu34
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625763
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 12:02:25 +0100, L501 aneryS napisał(a):

    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl...
    >> Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
    >> temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że jednak
    >> ma.
    >
    > Jak widać, te moje +6 wcale nie jest z dupy wydumane...
    > Zasadniczo - otul ładowany akumulator czymś, dojdzie minimum, załapie,
    > przzyjmie więcej (trochę się ogrzeje przy ładowaniu).
    > Człowiek też, gdy mu za zimno, to słabo działa.
    > Ale ćśś... bo się zaraz dowiesz (od kolegi, co mi w KF siedzi), że się nie
    > znasz :))

    Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a
    konkretnie książką prof dr. hab. Andrzeja Czerwińskiego, której opiniodawcą
    jest prof dr. hab Jan Skowroński pt. "Akumulatory, baterie, ogniwa". I tak:
    (...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
    światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania akumulatora.
    Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
    nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
    nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność w
    porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)

    A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.

    Jedziemy dalej: (...) Użytkowe pojemności akumulatora ołowiowo kwasowego w
    różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
    temp. 27 = 100%
    temp. 0 = 65%
    temp. -18 = 40%
    temp. -29 = 18%
    Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
    temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
    poniżej 0 (...)

    i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
    ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
    ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w
    temacie teorii 6 stopni.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: