eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG szarpie na ciepłymRe: LPG szarpie na ciepłym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Date: Tue, 24 Jan 2017 19:04:45 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <o684vv$f4p$1@node2.news.atman.pl>
    References: <o62n4j$50r$1@node2.news.atman.pl> <o67eun$ouj$1@node2.news.atman.pl>
    <588763a9$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-232-44.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1485281087 15513 94.254.232.44 (24 Jan 2017 18:04:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2017 18:04:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <588763a9$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597946
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-01-24 o 15:25, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
    >> W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
    >>> Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu się poprawia to już wiem żeby
    >>> sprawdzić np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu łatwiej im).
    >>>
    >>> Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
    >>> równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
    >>> toczenia się na dwójce?
    >>>
    >>> Pomijam, że reduktor i wtryskiwacze mają dopiero po 15 tys. km, na
    >>> chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.
    >>>
    >>> Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych
    >>> usterkach czy wypadaniu zapłonów.
    >>>
    >> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
    >> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
    >> wkłada instalacje.
    >> W moment Ci to ogarnie.
    >>
    >
    > Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
    > każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
    > rączka" mechanika nie pomoże..
    >

    Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
    gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje
    sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika.
    Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku zmiennych typu
    obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie gazu etc modyfikuje
    sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota ręka ma ty największy
    wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw autokalibracja sterownika
    jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
    własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
    tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: