  • Data: 2017-01-24 19:04:45
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-24 o 15:25, Trybun pisze:

    > Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
    > każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
    > rączka" mechanika nie pomoże..

    Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
    gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje
    sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika.
    Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku zmiennych typu
    obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie gazu etc modyfikuje
    sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota ręka ma ty największy
    wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw autokalibracja sterownika
    jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
    własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
    tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...

    Lewis