-
Data: 2017-01-24 19:04:45
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-01-24 o 15:25, Trybun pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
>> W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
>>> Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu się poprawia to już wiem żeby
>>> sprawdzić np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu łatwiej im).
>>>
>>> Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
>>> równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
>>> toczenia się na dwójce?
>>>
>>> Pomijam, że reduktor i wtryskiwacze mają dopiero po 15 tys. km, na
>>> chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.
>>>
>>> Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych
>>> usterkach czy wypadaniu zapłonów.
>>>
>> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
>> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
>> wkłada instalacje.
>> W moment Ci to ogarnie.
>>
>
> Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
> każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
> rączka" mechanika nie pomoże..
>
Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje
sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika.
Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku zmiennych typu
obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie gazu etc modyfikuje
sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota ręka ma ty największy
wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw autokalibracja sterownika
jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.17 19:54 Mateusz Bogusz
- 24.01.17 19:57 Mateusz Bogusz
- 24.01.17 23:13 Tomasz Pyra
- 24.01.17 23:19 Tomasz Pyra
- 24.01.17 23:23 Tomasz Pyra
- 24.01.17 23:28 Tomasz Pyra
- 25.01.17 00:07 Mateusz Bogusz
- 25.01.17 00:41 Tomasz Pyra
- 25.01.17 08:27 Lewis
- 25.01.17 09:28 viktorius
- 25.01.17 09:39 Trybun
- 25.01.17 09:40 Trybun
- 25.01.17 09:49 viktorius
- 25.01.17 15:16 Lewis
- 25.01.17 18:22 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO