  • 21. Data: 2011-05-23 21:40:43
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-23 17:58, Michał pisze:

    > To jest to stare bmw 2001...2010 ?
    >
    > Właśnie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
    > chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
    > 26.7l/100 w mieście (z kompa), i nowszy VelSatis
    > pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
    > spali coś jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.

    Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????

  • 22. Data: 2011-05-23 21:44:57
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze:

    > Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
    > się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
    > kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

    Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da?
    Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.

  • 23. Data: 2011-05-23 22:40:52
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????

    Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
    i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
    to był model, E38/E65/F01 ?).

    poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
    elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
    modelach po 96'

    Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
    możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
    które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
    które było bezpieczniejsze...

    pozdrawiam.

  • 24. Data: 2011-05-23 22:42:39
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Henk <h...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał

    > A tak po polsku to o co chodzi?

    Części się do w mirę nowego auta nie da kupić ?
    do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ?

    to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ?

    pozdrawiam.

  • 25. Data: 2011-05-23 22:45:45
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem
    > kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich
    > okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej
    > opowieści.

    nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki
    silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew.

    pozdrawiam!

  • 26. Data: 2011-05-23 23:10:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze:

    > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis

    Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
    przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
    całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
    nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

    > i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
    > to był model, E38/E65/F01 ?).

    Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
    Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
    ogólnoświatowych.

> [...]
    > możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
    > które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...

    Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
    wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
    autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.

    Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
    bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
    produkowane.

    W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane
    zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający
    docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,
    dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z
    pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą
    (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
    (łącznie z oparciami), EDC - system zmiany twardości zawieszenia, PDC -
    system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic - system
    zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,
    tempomat, webasto - ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka
    (wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety
    szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie
    wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską
    rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej
    sile tarcia (tzw. szpera - 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby
    przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów,
    elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej
    szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
    wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu - automatyczne domykanie szyb
    oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC - komputer pokładowy
    pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne
    dodatki - w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne
    wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).

    Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
    elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 -
    odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km).
    Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości
    wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk
    paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak
    były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie
    silników - V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
    dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20
    l/100 km w warunkach miejskich).

    W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków,
    które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
    oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
    silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
    R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
    V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.

    źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32

    W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
    elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
    jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.

  • 27. Data: 2011-05-23 23:27:57
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200, Filip KK <n...@n...pl>
    wrote:

    > Najmocniejszy w gamie
    > silników ??? V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
    > dużą mocą i momentem obrotowym

    No chyba trochę przerumakowałeś z tą mocą i momentem. Chyba że
    miałeś na myśli S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie
    występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko
    trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze.

    r.
    _____________

  • 28. Data: 2011-05-24 00:45:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze:

    > 2.2 - 22.5l/100
    > 2.0 - 19.5l/100
    > 2.5 - 26.7l/100

    No ja tu widzę zależność prawie że liniową, która dla 6.0 wyniesie około
    60l/100km...
    Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.

    > może :)
    >
    > Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
    > ale student oszczędzał to student miał :)

    No ale tak się jakoś kończą tzw. "dziadowskie oszczędności".
    Bo generalnie to albo sobie należy kupić coś co mało pali i mało płacić
    za paliwo, a jak się już coś modzi, to z głową (i budżetem).

    > Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
    > 4 lambdy

    No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.

    > z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
    > co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)

    No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.

    > efekt:
    > po 8 kilometrach "injection fault"
    > po następnej chwili "antipollution monitor fault"

    To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.

    > KURDE a może olać phaetona

    No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
    z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a
    jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeźbiony" silnik.

  • 29. Data: 2011-05-24 08:45:55
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > KURDE a może olać phaetona
    >
    > albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)

    Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 30. Data: 2011-05-25 05:53:14
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
    bo wtedy było bardziej tak:

    1.Merc,BMW
    2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
    3.VW,Toyota,...
    4.Skoda,Dacia,...

    > Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
    > przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
    > całym boku.

    tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.

    > Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
    > nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

    może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy
    niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.

    > Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
    > Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
    > ogólnoświatowych.

    ok, nie przeczę.

    były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
    renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał mocą
    do BMW V12 24V o około 40 koni.

> [...]
    > Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
    > bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było

    Tak mówiło audi i bmw ;) ?

    a gdzie merc w140 i lexus LS ? myślę że lexus LS był lepszy ;)

    > W wyposażeniu e32 można było znaleźć:
    > telefon,

    był i w Safrane i R25

    > lodówkę,

    lodówki nie kojażę ;)

    > podgrzewane zamki,

    Tego fakt nie było, był pilot IR

    > elektroniczny system kontroli trakcji

    było.

    > i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby
    > przedniej przy wyższych prędkościach,

    w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
    pod nią, i miały "lotki" na duże prędkości (nie było problemu)
    (w ph2 był).

    > dwustrefową klimatyzację,

    było, lepsza.

    > elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień
    > dla kilku kierowcĂłw),

    było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny

    >elektryczną tylną kanapą

    było, 2pł + podgrzewanie

    > (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
    > (łącznie z oparciami),

    nie było.

    > EDC – system zmiany twardości zawieszenia,

    było lepsze, regulacja twardości, wysokości i poziomowanie,
    wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.

    > PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic),

    nie było.

    > serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego
    > wraz ze wzrostem prędkości,

    było

    > tempomat,

    było

    > webasto – ogrzewanie postojowe,
    nie było

    > fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne),
    nie było

    > domykanie klapy bagaĹźnika,
    skasowali dociąganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis

    >elektryczne rolety szyb tylnych,
    nie było
    >szklany szyberdach,

    był
    > worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem
    > środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne,

    tyło tylko w opcji baccara

    > dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%),

    było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami
    sterowanymi elektronicznie.

    > podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,

    chyba nie było

    > spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,

    było, bez halogenów, ciśnieniowe

    > elektryczną regulację kolumny kierowniczej,

    było, z memory

    > podgrzewanie przedniej szyby,

    było

    > podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
    > wyciszenie wnętrza auta),

    było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby są w velsatisie (initiale)
    safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przyglądałem.

    > moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po
    > zamknięciu samochodu,

    pewnie się da włączyć

    > OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących
    > pracy samochodu

    było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.

    > oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie
    > klienta całe dostępne wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).

    nie wiem.

    > Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
    > elektroniką.

    zgadza się.

> [...]
    > elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
    > jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.

    Safrane wcześniej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
    i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.

    nie jeździł 300km/h jak BMW, zgadza się, jeździł 270km/h
    ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.

    Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
    +jakieś dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
    bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
    Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
    (wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana
    było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.

    On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
    ale BMW miało jeszcze coś... 8mkę ;)

    pozdrawiam.