eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 11. Data: 2011-05-22 22:17:15
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-22 13:45, Michał pisze:
    >>> dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?
    >>
    >> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?
    >
    > Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.

    Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
    samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

    Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
    przyoszczędzić na instalacji.
    Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a
    tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.



  • 12. Data: 2011-05-22 23:52:45
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał

    > Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
    > Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
    >
    > Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
    >
    > tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone z 2 trójek
    > (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu złożone z 4 "trójek"
    > i to cała filozofia ? więcej tych - listew z wtryskami ?
    >
    > dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

    Tak, to świetny pomysł, tak, zrób to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem
    kiedy spodziewać się śmiesznych postów o tym, jak, dlaczego i w jakich
    okolicznościach rozpieprzyłeś kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej
    opowieści.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 13. Data: 2011-05-23 00:09:38
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > >> A warto montować Ci instalacje LPG do tego autka?
    > >
    > > Jak pali (ponoć) 21l/100 to warto.
    >
    > Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
    > samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?

    6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
    dużo cherry coke + snickersy ;)

    auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
    powinno być za około 8% wartości bo się ponoć psuje na potęgę
    (bardziej niż renówki) i części podobne jak do renaulta więc
    zakup tańszy i pali sporo = eksploatacja droższa i wygląda jak passat 98.

    > Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
    > przyoszczędzić na instalacji.

    no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
    (koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
    a auto paliło 19l/100.

    Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
    i że "tak się nie robi", i że tam za dużo rzeczy jest - ale jeździło
    działało problemów (prawie nigdy) nie było, z 70kkm się nim zrobiło
    (potem się popsuł).
    Minus taki że to robił z dzień dłużej, bo jakiś cyrk był jak zaczynało
    po hamulcach dziobać i jak by się chłodnice - oba wiatraki włączyły
    a auto było w zakręcie na luzie to by mogło zadusić silnik - ale
    po dniu wyregulował :)

    > Nawet mając instalacje za 10000zł, ona się zwróci się w około 20000km, a
    > tyle chyba planujesz przejechać dość szybko.

    nie szybko ;) choć pamiętam jak nie chciałem gazu do safrana,
    wszyscy się w głowę pukali jak szło 1.5kpln/mc na paliwo :)
    tam się zwróciło w 1.6mieś, wiec może chciał by m w 3 mieś
    "zwrócić koszta".

    6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k
    20k to może się okazać ze to rok będzie.

    tylko na razie myślę, bo jak patrze na to spalanie, to może
    faktycznie renault 3.5litra, pali sporo sporo mniej o safrana 2.0/2.5
    tak że po kliku latach za samo paliwo safrana wychodzi calutki
    vel satis initiale.

    ale w końcu nowe 6.0 (chyba jeszcze nowszy niż renaulta) to
    nie powinien palić jak smok.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2011-05-23 01:02:24
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czy założenie gazu do silnika w12 (tego z VW Phaetona/VW Tuarega/
    > Bentleya GT/Audi A8) to jakaś czarna magia czy jest to proste ?
    >
    > Ile to kosztuje, da się zrobić za 4k pln fVAT ? z butlą w kole;)
    >
    > tz. I jak to działa, bo ostatnio widziałem że L5 było złożone
    > z 2 trójek (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 będzie po prostu
    > złożone z 4 "trójek" i to cała filozofia ?
    > więcej tych - listew z wtryskami ?
    >
    > dobrze mówię, IV gen LPG się montuje ?

    W duzym skrocie. Do V12 trzeba 2 razy tyle gratow co do V6. I to doslownie.
    Wszystko razy 2 z wyjatkiem butli. Nawet podwojne przewody z butli wskazane
    poprowadzic, zeby to sensownie jezdzilo. Reduktory co najmniej dwa albo i
    cztery (do mocniejszych V6 sie montuje czesto dwa). Wtryski oczywista
    sprawa. Do tego sterownik. Sa robione do V8, ale nie V12. Robi sie wiec tak,
    ze sie daje dwa sterownika przeznaczone do V6.
    Jak chcesz to zrobic sensownie to licz 7-8 tys. zl. Jak po partacku to
    pewnie kolo 5 tys. Tylko, ze potem bedziesz na pewno narzekal, ze nie chce
    jezdzic.

    Pozdrawiam

    Darek



  • 15. Data: 2011-05-23 16:54:32
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > A ile pali benzyny ??
    > Jak V6 2,5 litra z ASB potrafi dojść po DC do 20l LPG/100km to 12 saganków
    > swoje też będzie opalało ;)
    >
    > Pozdrawiam !

    ile pali V6??????

    szefa BMW 760
    po mieście pali poniżej 20l/100km
    na trasie poniśej 10l/100km

    średnio 12-14 litrów

    auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!


  • 16. Data: 2011-05-23 17:08:21
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
    > dużo cherry coke + snickersy ;)

    to weź kredyt na instalacje LPG

    kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie


  • 17. Data: 2011-05-23 17:58:07
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > ile pali V6??????
    >
    > szefa BMW 760
    > po mieście pali poniżej 20l/100km
    > na trasie poniśej 10l/100km
    >
    > średnio 12-14 litrów
    >
    > auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!

    To jest to stare bmw 2001...2010 ?

    Właśnie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
    chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
    26.7l/100 w mieście (z kompa), i nowszy VelSatis
    pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
    spali coś jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 18. Data: 2011-05-23 18:04:23
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-23 00:09, Michał pisze:

    >> Ale jaki sens ma szarpanie się z instalacją za 4kzł przy tak drogim
    >> samochodzie z tak dużym zużyciem paliwa?
    >
    > 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
    > dużo cherry coke + snickersy ;)
    >
    > auto chyba nie takie drogie, ale nie wiem czy ustrzelę za 40k,
    > powinno być za około 8% wartości bo się ponoć psuje na potęgę
    > (bardziej niż renówki)

    A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?

    >> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
    >> przyoszczędzić na instalacji.
    >
    > no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
    > (koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
    > a auto paliło 19l/100.

    Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
    raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

    > Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
    > i że "tak się nie robi"

    A może z tą za 3.6k paliłby 14?

    > 6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k

    Dać to się pewnie nie da.
    4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
    A tu masz 12 cylindrów - na dobrą sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x
    więcej tego niż w 4-cyl.

    I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w
    życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewnością miał budżet
    większy niż 4k.
    Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
    komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
    najmniej długo trwały.


  • 19. Data: 2011-05-23 18:07:01
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    fuen <fuen[spam]@wp.pl> napisał(a):

    > > 6k w kieszeni za które można kupić laptopa, 3x ipada2 albo
    > > dużo cherry coke + snickersy ;)
    >
    > to weź kredyt na instalacje LPG
    >
    > kredyt bedzie kosztował tyle co oszczednosci na gazie
    >

    Nie, to nie tak działa, kredyt po prostu podnosi koszty,
    i dodaje absurdalną ilość papierków (ale nie wiem nigdy
    nie brałem).

    Więc instalacja zamiast 10k wyniesie 11k i ze 2k w czasie.

    Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
    się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
    kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 20. Data: 2011-05-23 18:13:53
    Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > > (bardziej niż renówki)
    >
    > A budżet na naprawy tego masz w związku z tym?

    Co to takiego ;) ?

    przecież to VW ;)


    > >> Kupujesz samochód który pali 21l/100km (lekko licząc), a próbujesz
    > >> przyoszczędzić na instalacji.
    > >
    > > no zgada się :) jak kupowałem pierwszego safrana na studiach
    > > (koło początku 2006) to za instalacje chyba dałem 1.75k
    > > a auto paliło 19l/100.
    >
    > Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
    > raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.

    2.2 - 22.5l/100
    2.0 - 19.5l/100
    2.5 - 26.7l/100


    > > Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
    > > i że "tak się nie robi"
    >
    > A może z tą za 3.6k paliłby 14?

    może :)

    Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
    ale student oszczędzał to student miał :)

    > > 6k to 6k ;) - jeśli się da za 4k
    >
    > Dać to się pewnie nie da.
    > 4k to kosztuje instalacja do silnika czterocylindrowego.
    > A tu masz 12 cylindrów - na dobrą sprawę potrzebujesz to samo tylko 3x
    > więcej tego niż w 4-cyl.
    >
    > I masz cudaka którego zapewne gazownik będzie widział pierwszy raz w
    > życiu, a nawet jak gazownik już to widział, to z pewnością miał budżet
    > większy niż 4k.
    > Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
    > komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
    > najmniej długo trwały.

    Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
    4 lambdy
    +bzdury i jakieś dodatkowe smarowanie silnika bo coś teflonowe

    z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
    co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)

    efekt:
    po 8 kilometrach "injection fault"
    po następnej chwili "antipollution monitor fault"


    KURDE a może olać phaetona

    albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: