  • 1. Data: 2011-05-21 13:16:55
    Temat: Światła stop pulsacyjne?
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Ostatnio widziałem jak w Insigni przy hamowaniu światła stopu zapaliły
    się pulsacyjnie i raczej nie była to robota nogi bo zbyt dokładnie
    migały. Nie było to jakieś gwałtowne hamowanie, niestety potem już nie
    udało mi się zaobserwować czy kolejne hamowanie też takie było. I teraz
    pytanie to jakiś nowy wynalazek aby bardziej przykuć uwagę kierowcy "za"
    czy jakiś folklor? Ciekawe co na to PoRD.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2011-05-21 14:03:37
    Temat: Re: Światła stop pulsacyjne?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 May 2011 13:16:55 +0200, Marcin Jan napisał(a):

    > Ostatnio widziałem jak w Insigni przy hamowaniu światła stopu zapaliły
    > się pulsacyjnie i raczej nie była to robota nogi bo zbyt dokładnie
    > migały. Nie było to jakieś gwałtowne hamowanie, niestety potem już nie

    W telewizji widziałeś, prawda?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-05-21 14:46:53
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > W telewizji widziałeś, prawda?

    Ja raz stałem za jakimś starym sportowym amerykańcem
    (crovetta czy coś takiego), miał duże okrągłe STRASZNIE MOCNE
    światła LEDowe - jak to waliło na 40Hz czy czymś takim to się
    patrzeć na to nie dało :)

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-05-21 17:47:59
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-05-21 14:03, Waldek Godel pisze:

    > W telewizji widziałeś, prawda?

    nie, na DK 86. Zresztą imo dobry patent, coś a'la włączające się
    awaryjne przy gwałtownym hamowaniu.
    pozdrawiam
    marcin

  • 5. Data: 2011-05-22 01:38:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 May 2011 13:16:55 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
    wystukał:

> [...]
    > pytanie to jakiś nowy wynalazek aby bardziej przykuć uwagę kierowcy "za"
    > czy jakiś folklor? Ciekawe co na to PoRD. Pozdrawiam

    przy gwałtownym mruga.
    PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2011-05-22 11:03:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 May 2011 23:38:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > przy gwałtownym mruga.
    > PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

    Jeżeli auto dostało homologację, to jest legalne.

  • 7. Data: 2011-05-22 14:00:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-22 01:38, masti wrote:
    > przy gwałtownym mruga.
    > PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

    Laguna II jest nielegalna?

  • 8. Data: 2011-05-22 14:21:28
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 21 Maj, 13:16, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pytanie to jakiś nowy wynalazek aby bardziej przykuć uwagę kierowcy "za"
    > czy jakiś folklor? Ciekawe co na to PoRD.

    U mnie przy ostrym hamowaniu też tak pulsują. Po zatrzymaniu jeszcze
    wrzuca sam awaryjne. Dobrze, że kierowcy nie katapultuje.

  • 9. Data: 2011-05-22 16:00:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemek V

    > U mnie przy ostrym hamowaniu też tak pulsują. Po zatrzymaniu jeszcze
    > wrzuca sam awaryjne. Dobrze, że kierowcy nie katapultuje.

    Widziałem raz takiego co jechał czymś takim dynamicznie i bez przerwy coś
    mu migało. Ale wstyd. :D

  • 10. Data: 2011-05-22 16:05:22
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.05.2011 14:00, Sebastian Biały pisze:

    > Laguna II jest nielegalna?
    od kiedy Laguna II mruga hamulcowymi? Ona mruga awaryjnymi przy nagłym
    hamowaniu + pompa od ESP "wciska hamulce za Ciebie do dechy" a ABS
    pilnuje żeby nie zablokować kół. Układ wspomagania nagłego hamowania
    wyłącza się gdy kierowca całkowicie zdejmie nogę z pedału. Tak to jakoś
    w przybliżeniu działa.
    Swoją drogą, zadziałanie takiego układu, daje odczuwalnie lepsze
    hamowanie niż maksymalne wciśnięcie hamulca przez kierowce(nie nagłe)
    wywnioskować można, że klasyczny układ hamulcowy(+ABS) nie potrafi
    wykorzystać 100% przyczepności kół do jezdni. Takie jest moje
    subiektywne zdanie.