  • 1. Data: 2011-05-21 19:02:08
    Temat: Co dolega getzowi?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Pacjent to ok. 8letni Hyundai Getz, silnik 1.3 bodajże 75KM.
    Od dłuższego czasu silnik chodzi jak stado świerszczy, świeci się kontrolka
    "check engine", a jak postoi dłużej niż 1-2h to nigdy nie odpala za
    pierwszym razem - za to za drugim razem zapala "od dotknięcia". Powtarzalne
    w 100%.

    Ów "check engine" był sprawdzany kilkakrotnie przez różne warsztaty, w tym
    też niby autoryzowany - i wszędzie potrafili tylko wyłączyć kontrolkę, by
    ta się zapaliła po kilkunastu-kilkudziesięciu km. Gdy się dopytywałem
    bardziej, stwierdzali że komputer twierdzi coś o ubogiej mieszance paliwa -
    tyle że od lat tankujemy wszystkie auta na tej samej stacji i nigdy nie było
    problemów. Zresztą auto jeździ normalnie (czyli słabo jak zwykle ;),
    a eksperymentalna zmiana stacji też nic nie dała.

    Jakieś pomysły co to może być? Różne warsztaty porobiły już co się da,
    powymieniały sondy lambda, filtry i diabli wiedzą co tam jeszcze.

    A może znacie jakiś warsztat w CKMK, który rzetelnie potrafi się zająć takim
    gackiem? Bo to już zaczyna być irytujące...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2011-05-21 19:28:06
    Temat: Re: Co dolega getzowi?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jacek Osiecki

> [...]
    > stacji i nigdy nie było problemów. Zresztą auto jeździ normalnie (czyli
    > słabo jak zwykle ;), a eksperymentalna zmiana stacji też nic nie dała.

    Uboga mieszanka to nie kwestia stacji, tylko układu paliwowego. Skoro nie
    umieli lub nie chcieli nic z tym zrobić, to zapewne trafiłeś na warsztaty
    prowadzone przez idiotów. Pojedź do normalnego, gdzie Ci to zdiagnozują.
    Nie wiem co w tym toczydełku odpowiada za mieszankę, ale zasadniczo słowa
    klucze to: MAF, MAP, sonda lambda, TPS, wtryskiwacze, pompa paliwa.
    Najbardziej prawdopodobna jest awaria MAF lub MAP (zalezy co tam siedzi)
    albo lambdy. Jedno i drugie bardzo łatwo zdiagnozować.

    > Jakieś pomysły co to może być? Różne warsztaty porobiły już co się da,
    > powymieniały sondy lambda, filtry i diabli wiedzą co tam jeszcze.

    Skoro lambdy wymienili, to pozostają Ci pozostałe keywordy. ;)

  • 3. Data: 2011-05-21 19:42:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > problemów. Zresztą auto jeździ normalnie (czyli słabo jak zwykle ;),
    > a eksperymentalna zmiana stacji też nic nie dała.

    a co na to sonda lambda?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-05-21 23:18:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 17:02:08 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > "check engine", a jak postoi dłużej niż 1-2h to nigdy nie odpala za
    > pierwszym razem - za to za drugim razem zapala "od dotknięcia". Powtarzalne

    Na mój gust - regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilającej
    wtryskiwacze padł i w efekcie jest za uboga mieszanka.
    Diagnostyka - sprawdzic ciśnienie na listwie oraz zobaczyć co pokazuje
    sonda lambda.

    Druga możliwa przyczyna - zapieczony wtryskiwacz(wtryskiwacze) i brak
    wtrysku do któregoś cylindra.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2011-05-21 23:18:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 21 May 2011 17:28:06 GMT, to napisał(a):
> [...]

    > prowadzone przez idiotów. Pojedź do normalnego, gdzie Ci to zdiagnozują.

    No super, tylko muszę wiedzieć który serwis jest "normalny" :)

    > Skoro lambdy wymienili, to pozostają Ci pozostałe keywordy. ;)

    Czyli póki co pozostaje "żyć z tym". :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2011-05-21 23:19:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 19:42:45 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > a co na to sonda lambda?

    Nie wiem, ale wiem że obie wymienione i nic to nie dało.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2011-05-21 23:21:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Płaszczyca

    > Druga możliwa przyczyna - zapieczony wtryskiwacz(wtryskiwacze) i brak
    > wtrysku do któregoś cylindra.

    To by raczej było czuć.

  • 8. Data: 2011-05-21 23:23:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jacek Osiecki

    > No super, tylko muszę wiedzieć który serwis jest "normalny" :)

    Popytaj na forach marki/modelu. Może Ci polecą jakiś sensowny warsztat w
    Twojej okolicy.

    > Czyli póki co pozostaje "żyć z tym". :(

    Czy ja wiem? W miarę sensowny mechanik Ci to wszystko szybko posprawdza.
    A, jeszcze możesz mieć gdzieś nieszczelność w dolocie.

  • 9. Data: 2011-05-22 00:42:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 21 May 2011 21:21:27 GMT, to napisał(a):

    > begin Adam Płaszczyca

    > To by raczej było czuć.

    A co Jacek napisał na początku?

    --

  • 10. Data: 2011-05-22 09:33:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 21 May 2011 17:28:06 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Najbardziej prawdopodobna jest awaria MAF lub MAP (zalezy co tam siedzi)
    > albo lambdy. Jedno i drugie bardzo łatwo zdiagnozować.

    Po tylu latach również pompa paliwa może niedomagać -- warto
    zmierzyć ciśnienie na listwie paliwowej.

    r.