    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Date: Wed, 25 May 2011 03:53:14 +0000 (UTC)

    Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
    bo wtedy było bardziej tak:

    1.Merc,BMW
    2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
    3.VW,Toyota,...
    4.Skoda,Dacia,...

    > Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
    > przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
    > całym boku.

    tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.

    > Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
    > nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

    może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy
    niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.

    > Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
    > Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
    > ogólnoświatowych.

    ok, nie przeczę.

    były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
    renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał mocą
    do BMW V12 24V o około 40 koni.

    > Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
    > wyprowadzić.
    > Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
    > autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
    > Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
    > bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
    > produkowane.

    Tak mówiło audi i bmw ;) ?

    a gdzie merc w140 i lexus LS ? myślę że lexus LS był lepszy ;)

    > W wyposażeniu e32 można było znaleźć:
    > telefon,

    był i w Safrane i R25

    > lodówkę,

    lodówki nie kojażę ;)

    > podgrzewane zamki,

    Tego fakt nie było, był pilot IR

    > elektroniczny system kontroli trakcji

    było.

    > i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby
    > przedniej przy wyższych prędkościach,

    w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
    pod nią, i miały "lotki" na duże prędkości (nie było problemu)
    (w ph2 był).

    > dwustrefową klimatyzację,

    było, lepsza.

    > elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień
    > dla kilku kierowcĂłw),

    było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny

    >elektryczną tylną kanapą

    było, 2pł + podgrzewanie

    > (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
    > (łącznie z oparciami),

    nie było.

    > EDC – system zmiany twardości zawieszenia,

    było lepsze, regulacja twardości, wysokości i poziomowanie,
    wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.

    > PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic),

    nie było.

    > serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego
    > wraz ze wzrostem prędkości,

    było

    > tempomat,

    było

    > webasto – ogrzewanie postojowe,
    nie było

    > fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne),
    nie było

    > domykanie klapy bagaĹźnika,
    skasowali dociąganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis

    >elektryczne rolety szyb tylnych,
    nie było
    >szklany szyberdach,

    był
    > worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem
    > środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne,

    tyło tylko w opcji baccara

    > dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%),

    było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami
    sterowanymi elektronicznie.

    > podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,

    chyba nie było

    > spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,

    było, bez halogenów, ciśnieniowe

    > elektryczną regulację kolumny kierowniczej,

    było, z memory

    > podgrzewanie przedniej szyby,

    było

    > podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
    > wyciszenie wnętrza auta),

    było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby są w velsatisie (initiale)
    safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przyglądałem.

    > moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po
    > zamknięciu samochodu,

    pewnie się da włączyć

    > OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących
    > pracy samochodu

    było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.

    > oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie
    > klienta całe dostępne wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).

    nie wiem.

    > Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
    > elektroniką.

    zgadza się.

> [...]
    dodatkĂłw,
    > które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
    > oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
    > silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
    > R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
    > V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.
    >
    > źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
    >
    > W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
    > elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
    > jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.

    Safrane wcześniej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
    i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.

    nie jeździł 300km/h jak BMW, zgadza się, jeździł 270km/h
    ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.

    Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
    +jakieś dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
    bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
    Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
    (wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana
    było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.

    On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
    ale BMW miało jeszcze coś... 8mkę ;)

    pozdrawiam.