  • 181. Data: 2012-06-27 21:52:11
    Temat: Re: Kupiłem akumulator!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 10:59:02 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > Ja zapłaciłem 400 ;-) Zatem wychodzi na prawie to samo, a pewność jakby
    > większa ;-)

    Mniejsza, bo jak sie jedna cela zepsuje, to cala CF jest zepsuta, a przy
    dwoch mniejszych, to jeden jest ciagle sprawny. Moze nawet zapali, a i
    wydatek na naprawe mniejszy :-)

    > Ale dlaczego 80 musi być CF ? Nie może być 80 noname ? Rozważaliśmy
    > różnice pomiędzy pojemnościami a nie producentami.

    No ale sam pisales ze duzych i tanich akumulatorow w supermarkecie nie ma,
    wiec zostaje nam CF :-)

    Poza tym wubieram najwiekszy aumulator, to nie bede oszczedzal na marce :-)

    > 80Ah widze na allegro za 204pln. 25pln więcej niż ten 50Ah, więc czemu nie ?

    Ale po co przeplacac, jesli nie czuc roznicy ? :-)

    > Nie wnikam to jak użytkujesz samochód.. mojemu zdarza się stać tydzień,
    > czasem dłużej.

    Ale taki 45Ah to powinien i na miesiac starczyc.

    > A czemu akurat ten ?

    Bo mialem akurat te strone otwarta :-)
    A poza tym to czemu nie ? Przynajmniej to samo porownujemy :-)

    > Mam pisać o czymś czego nie używałem ?

    Nie, ale ty ganisz swoj stary akumulator, a nie chwalisz nowy.
    Takie 70Ah z supermarketu tez by rozwiazalo wszystkie twoje problemy :-P

    > I w czym problem. Jest to sklep a nie np. prywatna oferta na allegro,
    > raczej nie zniknie z dnia na dzień - zatem masz do kogo zgłosić się z
    > reklamacją.

    Zglosic sie masz, ale co z tego, jak sie dowiesz ze plyty opadly z twojej
    winy, ze przy -20 to wszystkie z trudem zapalaja, a po poltora roku to jak
    udowodnic ze to nie jest CF 100Ah, tylko chinska podroba, ktora w momencie
    sprzedazy mial 45Ah ?
    No dobra - moze Centra pomoze rozpoznac podrobke, a moze chinczycy dobrze
    opanowali ..

    J.

  • 182. Data: 2012-06-27 21:54:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:54:02 +0200, Przembo napisał(a):
    > *J.F.* w wiadomości news:134n16nycn59d.cha13q9bztw1$.dlg@40tude.net
    >
    > A nie masz nic po środku?

    No pelno, ale w sumie to czemu po srodku wybierac ?
    Albo najlepsze, albo najtansze chcemy miec :-)

    J.

  • 183. Data: 2012-06-27 22:48:28
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:1p9l39i27qjw8.1olc6vcb22og2$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > No pelno, ale w sumie to czemu po srodku wybierac ?
    > Albo najlepsze, albo najtansze chcemy miec :-)

    Ok, najtańszy to jak mniemam no name, a najlepszego nie podałeś. Że niby CF
    która potrafi wyzionąć ducha w pierwszym miesiącu od zakupu? Czy może
    legendarna gwarancja C przy której standardowo spuszczają użytkownika na
    bambus jest taka fajna?

    Właśnie po to wybiera się pośrodku, by mieć dobrze i tanio - dokładnie w tej
    kolejności.

    Pozdr

  • 184. Data: 2012-06-27 22:53:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-27 21:15, DoQ pisze:

    > No jasne że spieprzyłeś, nie doglądałeś, nie przytulałeś.. pewnie nawet
    > folii ochronnej nie miał??? :)

    Przyznaję się bez bicia - folii ochronnej nie miał, do łóżka na noc
    też go nie zabierałem ;)

  • 185. Data: 2012-06-27 23:04:50
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:h2ln86z709xq$.win7oc7e02q$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
> [...]
    > wiec zostaje nam CF :-)
    > Poza tym wubieram najwiekszy aumulator, to nie bede oszczedzal na marce

    Z "rodzimych" to celuj w Zap Schnajder lepiej na tym wyjdziesz.
    Wiem że lubisz iść po bandzie to wspomnę o produkcie Optimy, ale tu słowo
    opłacalność tylko na taryfie może mieć rację bytu.

> [...]
    > sprzedazy mial 45Ah ?
    > No dobra - moze Centra pomoze rozpoznac podrobke, a moze chinczycy dobrze

    Co za różnica czy chińczyk czy oryginał w tym wypadku? Serio pytam, bo
    gwarancja nie istnieje w żadnym przypadku... choć w chińczyka jeszcze bym
    ewentualnie uwierzył...

    Pozdr

  • 186. Data: 2012-06-27 23:33:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 22:48:28 +0200, Przembo napisał(a):
    > *J.F.* w wiadomości news:1p9l39i27qjw8.1olc6vcb22og2$.dlg@40tude.net

    > Ok, najtańszy to jak mniemam no name, a najlepszego nie podałeś. Że niby CF
    > która potrafi wyzionąć ducha w pierwszym miesiącu od zakupu? Czy może

    CF byla przykladowo, ok moze byc jakisc jeszcze drozszy :-)

    > Właśnie po to wybiera się pośrodku, by mieć dobrze i tanio - dokładnie w tej
    > kolejności.

    Kiedy te 45 to tak na 95% bedzie dobrze. I jak tanio :-)

    J.

  • 187. Data: 2012-06-27 23:45:17
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:1lculrbt4jpdz$.2puawyjgx80j.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > CF byla przykladowo, ok moze byc jakisc jeszcze drozszy :-)
    > Kiedy te 45 to tak na 95% bedzie dobrze. I jak tanio :-)

    Przykład który Ci podałem wcześniej potwierdza że na krótką metę powinno być
    ok, w moim przypadku było dość tanio - 0zł ;-)

    Pozdr

  • 188. Data: 2012-06-28 01:02:30
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-27 21:52, J.F. wrote:

    > Mniejsza, bo jak sie jedna cela zepsuje, to cala CF jest zepsuta, a przy
    > dwoch mniejszych, to jeden jest ciagle sprawny. Moze nawet zapali, a i
    > wydatek na naprawe mniejszy :-)

    Narazie zakładam, że skoro w 3-ch CF mi nie padła, to w tym też nie
    padnie ;-)

    > No ale sam pisales ze duzych i tanich akumulatorow w supermarkecie nie ma,
    > wiec zostaje nam CF :-)

    No i własnie dlatego go tam nie kupiłem. Co nie oznacza, że nie można
    gdzieś indziej. To jakiś wymóg kupic w supermarkecie ? ;-)

    > Poza tym wubieram najwiekszy aumulator, to nie bede oszczedzal na marce :-)

    Ale CF chyba nie jest akurat wyznacznikiem w tej dziedzinie ;-)

    > Ale po co przeplacac, jesli nie czuc roznicy ? :-)

    Ja bym przepłacił ;-)

    > Ale taki 45Ah to powinien i na miesiac starczyc.

    Ekhm... nie wiem jakim cudem :-) Moja rajdówka stoi czasem po dwa-trzy
    tygodnie... i obecna w niej CF 55Ah rozladowuje się znacząco w tym
    czasie. Na mrozach można byłoby zapomnieć o odpaleniu. A co jak co, to
    samochód jest sprawny :-)

    > Bo mialem akurat te strone otwarta :-)
    > A poza tym to czemu nie ? Przynajmniej to samo porownujemy :-)

    Ale właśnie te małe CF coś drogie :-)

    > Nie, ale ty ganisz swoj stary akumulator, a nie chwalisz nowy.

    A co Tu chwalić. Skoro rok dopiero ma :-)

    > Takie 70Ah z supermarketu tez by rozwiazalo wszystkie twoje problemy :-P

    Pewnie tak. I pewnie nawet tańsze by było znacząco... powiedzmy
    200-250pln. Ale postanowiłem zrobić eksperyment, zobaczymy jak moje tezy
    sprawdzą się w praktyce... Tyle, że wnioski najwcześniej za kilka lat :-)

> [...]
    > udowodnic ze to nie jest CF 100Ah, tylko chinska podroba, ktora w momencie

    Jakby sie okazała podróba, to temu sklepowi Centra pewnie miałaby ochotę
    dobrać się do dupy. No i przed sądem też pewnie dałoby się odzyskać...
    oczywiście wszystko to czas i użeranie się...

    > No dobra - moze Centra pomoze rozpoznac podrobke, a moze chinczycy dobrze
    > opanowali ..

    W tej dziedzinie chińczycy chcą być głównie tani... zatem na jakość bym
    nie liczył :-) Kup tego chińczyka i za 3-lata sprawdzimy komu padł :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 189. Data: 2012-06-28 07:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 01:02:30 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > Narazie zakładam, że skoro w 3-ch CF mi nie padła, to w tym też nie
    > padnie ;-)

    No nie wiem ... mnie przez 20 lat sie sie cela nie zwarla, a ostatnio w
    dwoch calkiem roznych w ostepie trzech miesiecy :-)

    A dlugo juz te CF posiadasz ?

    > Ale CF chyba nie jest akurat wyznacznikiem w tej dziedzinie ;-)

    A co jest ? tak czy inaczej - jeszcze drozej bedzie :-)

    > Ja bym przepłacił ;-)

    Po paru razach czlowiek niestety wie ze nie czuc roznicy :-)

> [...]
    > tygodnie... i obecna w niej CF 55Ah rozladowuje się znacząco w tym
    > czasie. Na mrozach można byłoby zapomnieć o odpaleniu. A co jak co, to

    A jaki masz pobor pradu w spoczynku ? 50mA to jest 1.2Ah/dobe ... wiec
    powinien brac 20mA :-)

    A w rajdowce to przeciez akumulator ma byc jak najlzejszy :-)

    > Ale właśnie te małe CF coś drogie :-)

    Jak widac z przykladow ktore podalem - nie tylko CF.

> [...]
    > sprawdzą się w praktyce... Tyle, że wnioski najwcześniej za kilka lat :-)

    A ja robilem eksperymenty w druga strone ... i teraz trudno mnie namowic na
    "cos lepszego" bez rzeczowych argumentow :-)
    Niech zaluje, bo mialem o marce dobra opinie, ale nie na tyle zeby placic
    50% wiecej. A potem koledzy opisali jak ich Centra potraktowala...

    Moze kiedys bede mial okazje sprawdzic w wiekszej flocie ..

    > W tej dziedzinie chińczycy chcą być głównie tani... zatem na jakość bym
    > nie liczył :-) Kup tego chińczyka i za 3-lata sprawdzimy komu padł :-)

    Akumulatorow najwyrazniej wozic sie nie oplaci, chinskich nie ma ....
    ale kto wie - wsrod tych "markowych" moze juz zysk uzasadnia transport
    :-)

    J.

  • 190. Data: 2012-06-28 10:12:37
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-28 07:24, J.F. wrote:

    > No nie wiem ... mnie przez 20 lat sie sie cela nie zwarla, a ostatnio w
    > dwoch calkiem roznych w ostepie trzech miesiecy :-)
    >
    > A dlugo juz te CF posiadasz ?

    Hmm.. jeden jeszcze czasów poldolota... dostałem po poprzedznim
    właścicielu ze 4-5lat miał jak się go pozbyłem a lekko nie mial -
    poldolot na 1.5 gaźnikowy. W rajdówce odziedziczyłem tego 55Ah... uzywam
    jakieś 2 lata narazie - długie przerwy pomiędzy odpaleniami.
    A ten trzeci dopiero rok. Jak widać, wieloletnich doświadczeń jeśli
    chodzi o CF
    Natomiast orginalny z cywilnego, to perełka... 9-10 lat miał w momencie
    wymiany i nadal w zasadzie działa ale pojemność napewno ma znacznie
    mniejszą niż nominalna.

    > A co jest ? tak czy inaczej - jeszcze drozej bedzie :-)

    Każdy poleca co innego :-) Jakieś molle, niektórzy bosche, varty... ja
    bym bardziej na technologię zwracał uwagę.... AGM powinno być najlepsze
    - ale drogie jak fix :-)
    No i zwykłe ołowiowe (nie CA) są bardzo fajne (o ile nie oszukane) -
    jedynie poziom elektrolity powinno się kontrolować no i szybciej się
    samorozładowują.

    > Po paru razach czlowiek niestety wie ze nie czuc roznicy :-)

    A co to za silnik ? U mnie diesel ma spore wymagania jednak.

    > A jaki masz pobor pradu w spoczynku ? 50mA to jest 1.2Ah/dobe ... wiec
    > powinien brac 20mA :-)

    Nie mierzyłem. Ale tam nic nie ma co mogłoby prąd pobierać za bardzo...
    chyba, że zegary - ale te się wyłączają.

    > A w rajdowce to przeciez akumulator ma byc jak najlzejszy :-)

    Odziedziczony, działa.. zatem nie zmieniam narazie. Dopiero może w
    wersji 2.0 :-)

> [...]
    > Niech zaluje, bo mialem o marce dobra opinie, ale nie na tyle zeby placic
    > 50% wiecej. A potem koledzy opisali jak ich Centra potraktowala...

    Też o tym słyszałem... zobaczymy co będzie. Jak się spieprzy to
    następnym razem wybiorę coś innego.

    > Moze kiedys bede mial okazje sprawdzic w wiekszej flocie ..

    To byłaby cenna wiedza.

    > Akumulatorow najwyrazniej wozic sie nie oplaci, chinskich nie ma ....
    > ale kto wie - wsrod tych "markowych" moze juz zysk uzasadnia transport
    > :-)

    To kto struga te niby pseudo niemieckie ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik