-
191. Data: 2012-06-28 12:02:13
Temat: Re: Kupiłem akumulator!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości
On 2012-06-28 07:24, J.F. wrote:
>> A dlugo juz te CF posiadasz ?
>Hmm.. jeden jeszcze czasów poldolota... dostałem po poprzedznim
>właścicielu ze 4-5lat miał jak się go pozbyłem a lekko nie mial -
>poldolot na 1.5 gaźnikowy.W rajdówce odziedziczyłem tego 55Ah...
>uzywam jakieś 2 lata narazie - długie przerwy pomiędzy odpaleniami.
>A ten trzeci dopiero rok. Jak widać, wieloletnich doświadczeń jeśli
>chodzi o CF
>Natomiast orginalny z cywilnego, to perełka... 9-10 lat miał w
>momencie
Ale to chyba nie Futura, bo wtedy ich jeszcze nie robiono.
Poldka to jeszcze niedawno miales ? Bo zmierzch tych samochodow
nastapil tez chyba przed Futura, choc niektore jeszcze jezdza (i wtedy
mnie nawet nachodzi - kupic i zajezdzic, ale sobie przypominam ze nie
maja klimy :-)
>wymiany i nadal w zasadzie działa ale pojemność napewno ma znacznie
>mniejszą niż nominalna.
Ja kiedys Centre przynioslem ze smietnika i przejechalem ladnych pare
lat.
Pod koniec miala ~4Ah, i zapalala ciagle bez problemu, ale nie mialem
automatycznego wylacznika swiatel ani piszczyka, wiec musialem kupic
nowy :-)
>>>> Poza tym wubieram najwiekszy aumulator, to nie bede oszczedzal na
>>>> marce :-)
>>> Ale CF chyba nie jest akurat wyznacznikiem w tej dziedzinie ;-)
>> A co jest ? tak czy inaczej - jeszcze drozej bedzie :-)
>Każdy poleca co innego :-) Jakieś molle, niektórzy bosche, varty...
>ja bym bardziej na technologię zwracał uwagę.... AGM powinno być
>najlepsze - ale drogie jak fix :-)
Najlepsze wiadomo - zwijkowe, Optima i Exide takie robia. Ale czy
warto .. za ich cene mozesz kupic wiekszy, o podobny pradzie
rozruchowym, a jeszcze tyle zostanie ze na kilka nastepnych starczy
:-)
>No i zwykłe ołowiowe (nie CA) są bardzo fajne (o ile nie oszukane) -
>jedynie poziom elektrolity powinno się kontrolować
Ostatnio wielu producentow te kontrole uniemozliwia.
Nie wiem - licza na szybszy koniec, czy tak naprawde nie potrzeba - bo
to chyba zalezy od napiecia w instalacji, a regulatory elektroniczne
sa dosc precyzyjne.
W kazdym badz razie odechcialo mi sie nawet kontrolowac poziom ... bo
i po co, skoro po dwoch latach dobry.
>no i szybciej się samorozładowują.
Hm, normalnie to rzeklbym ze to nie ma znaczenia. Powinny pare
miesiecy wytrzymac, auto czesciej jezdzi, a na postoju prad tez
bierze.
>>>>> 80Ah widze na allegro za 204pln. 25pln więcej niż ten 50Ah, więc
>>>>> czemu nie ?
>>>> Ale po co przeplacac, jesli nie czuc roznicy ? :-)
>>> Ja bym przepłacił ;-)
>> Po paru razach czlowiek niestety wie ze nie czuc roznicy :-)
>A co to za silnik ? U mnie diesel ma spore wymagania jednak.
1.8 bezyne bez problemu, ale mowiac szczerze to do diesla i ja pakuje
wiecej.
Nie wiem czy slusznie, bo mi sie wydaje ze taki 1.8D z 45Ah zima tez
ruszy :-)
Moze kiedys nadarzy sie okazja sprawdzic, bo na razie to wole
przeplacic niz sobie pluc w brode ze chcialo mi sie zaoszczedzic 50 zl
a stracilem 150, bo kupilem aku ktory nie daje rady :-)
>> A jaki masz pobor pradu w spoczynku ? 50mA to jest 1.2Ah/dobe ...
>> wiec
>> powinien brac 20mA :-)
>Nie mierzyłem. Ale tam nic nie ma co mogłoby prąd pobierać za
>bardzo... chyba, że zegary - ale te się wyłączają.
No to tym bardziej 20mA i mamy pol Ah/dobe. 15Ah miesiecznie.
>> Moze kiedys bede mial okazje sprawdzic w wiekszej flocie ..
>To byłaby cenna wiedza.
Tylko wiesz - flota sie wymienia co 3-4 lata, aku powinien wiecej
wytrzymac, a i tak bedzie "fabryczny", wiec nie do kupienia :-)
Poza tym jak 4 lata mina, to juz beda inne modele w sprzedazy :-)
>> Akumulatorow najwyrazniej wozic sie nie oplaci, chinskich nie ma
>> ....
>> ale kto wie - wsrod tych "markowych" moze juz zysk uzasadnia
>> transport
>> :-)
>To kto struga te niby pseudo niemieckie ?
Kiedys tu na grupie pokazywali Centre i Bannera w identycznych pudlach
... aczkolwiek moze tylko pudla identyczne.
No i teraz wysyp jakis Arctica, Carbon, "made by Bosch" ... cholera
wie.
J.
-
192. Data: 2012-06-28 14:23:29
Temat: Re: Kupiłem akumulator!
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-06-28 12:02, J.F wrote:
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości
> On 2012-06-28 07:24, J.F. wrote:
>>> A dlugo juz te CF posiadasz ?
>> Hmm.. jeden jeszcze czasów poldolota... dostałem po poprzedznim
>> właścicielu ze 4-5lat miał jak się go pozbyłem a lekko nie mial -
>> poldolot na 1.5 gaźnikowy.W rajdówce odziedziczyłem tego 55Ah...
>> uzywam jakieś 2 lata narazie - długie przerwy pomiędzy odpaleniami.
>> A ten trzeci dopiero rok. Jak widać, wieloletnich doświadczeń jeśli
>> chodzi o CF
>> Natomiast orginalny z cywilnego, to perełka... 9-10 lat miał w momencie
>
> Ale to chyba nie Futura, bo wtedy ich jeszcze nie robiono.
Ten orginalny to akurat bmw.
> Poldka to jeszcze niedawno miales ?
+/- 10 lat temu - używany kilka lat ? napewno była w nim futura.
> Bo zmierzch tych samochodow nastapil tez chyba przed Futura,
Tzn który rok ?
> choc niektore
> jeszcze jezdza (i wtedy mnie nawetnachodzi - kupic i zajezdzic, ale sobie
> przypominam ze nie maja klimy :-)
Kiedyś. To był samochód przejściowy :-)
>> wymiany i nadal w zasadzie działa ale pojemność napewno ma znacznie
>> mniejszą niż nominalna.
>
> Ja kiedys Centre przynioslem ze smietnika i przejechalem ladnych pare lat.
> Pod koniec miala ~4Ah, i zapalala ciagle bez problemu, ale nie mialem
> automatycznego wylacznika swiatel ani piszczyka, wiec musialem kupic
> nowy :-)
I to jest jedna z przyczyn padów akumulatorów :-)
>>>>> Poza tym wubieram najwiekszy aumulator, to nie bede oszczedzal na
>>>>> marce :-)
>>>> Ale CF chyba nie jest akurat wyznacznikiem w tej dziedzinie ;-)
>>> A co jest ? tak czy inaczej - jeszcze drozej bedzie :-)
>
>> Każdy poleca co innego :-) Jakieś molle, niektórzy bosche, varty... ja
>> bym bardziej na technologię zwracał uwagę.... AGM powinno być
>> najlepsze - ale drogie jak fix :-)
>
> Najlepsze wiadomo - zwijkowe, Optima i Exide takie robia. Ale czy warto
> .. za ich cene mozesz kupic wiekszy, o podobny pradzie rozruchowym, a
> jeszcze tyle zostanie ze na kilka nastepnych starczy :-)
Dlatego olałem sprawę :-) Zwykły ołowiowy, dobrze wykonany byłby
wystarczający. Ale skąd wiadomo który to jest ?
>> No i zwykłe ołowiowe (nie CA) są bardzo fajne (o ile nie oszukane) -
>> jedynie poziom elektrolity powinno się kontrolować
>
> Ostatnio wielu producentow te kontrole uniemozliwia.
> Nie wiem - licza na szybszy koniec, czy tak naprawde nie potrzeba - bo
> to chyba zalezy od napiecia w instalacji, a regulatory elektroniczne sa
> dosc precyzyjne.
Bo teraz większość to Pb/Ca lub Ca/Ca - znacznie wolniej wodę traca.
> W kazdym badz razie odechcialo mi sie nawet kontrolowac poziom ... bo i
> po co, skoro po dwoch latach dobry.
No i po to zaczęli produkować Ca :-)
>> no i szybciej się samorozładowują.
>
> Hm, normalnie to rzeklbym ze to nie ma znaczenia. Powinny pare miesiecy
> wytrzymac, auto czesciej jezdzi, a na postoju prad tez bierze.
U mnie problem rozładowywania był istotny. Zwłaszcza im było zimniej...
i to w każdym z samochodów.
>>>>>> 80Ah widze na allegro za 204pln. 25pln więcej niż ten 50Ah, więc
>>>>>> czemu nie ?
>>>>> Ale po co przeplacac, jesli nie czuc roznicy ? :-)
>>>> Ja bym przepłacił ;-)
>>> Po paru razach czlowiek niestety wie ze nie czuc roznicy :-)
>> A co to za silnik ? U mnie diesel ma spore wymagania jednak.
>
> 1.8 bezyne bez problemu, ale mowiac szczerze to do diesla i ja pakuje
> wiecej.
> Nie wiem czy slusznie, bo mi sie wydaje ze taki 1.8D z 45Ah zima tez
> ruszy :-)
Pewnie tak. Ale dla mnie pewność ważniejsza.
> Moze kiedys nadarzy sie okazja sprawdzic, bo na razie to wole przeplacic
> niz sobie pluc w brode ze chcialo mi sie zaoszczedzic 50 zl a stracilem
> 150, bo kupilem aku ktory nie daje rady :-)
Oleje w niskiej temperaturze stają się bardzo lepkie.. więc wtedy
wychodzą wszystkie niuanse. Zwłaszcza, że pojemność też spada o ponad
połowe. Prąd rozruchowy również.
>>> A jaki masz pobor pradu w spoczynku ? 50mA to jest 1.2Ah/dobe ... wiec
>>> powinien brac 20mA :-)
>
>> Nie mierzyłem. Ale tam nic nie ma co mogłoby prąd pobierać za
>> bardzo... chyba, że zegary - ale te się wyłączają.
>
> No to tym bardziej 20mA i mamy pol Ah/dobe. 15Ah miesiecznie.
Teoria tak mówi. Ale ewidentnie po 2 tygodniach napięcie jest już równe 12.0
Muszę zmierzyć pomiar.
Alarm + czujniki ultradźwiękowe też swój prąd biorą niestety - to w drugim.
>>> Moze kiedys bede mial okazje sprawdzic w wiekszej flocie ..
>> To byłaby cenna wiedza.
>
> Tylko wiesz - flota sie wymienia co 3-4 lata, aku powinien wiecej
> wytrzymac, a i tak bedzie "fabryczny", wiec nie do kupienia :-)
> Poza tym jak 4 lata mina, to juz beda inne modele w sprzedazy :-)
No i księgowi przekalkulują, czy nie da się jeszcze przyoszczędzić :-)
>>> Akumulatorow najwyrazniej wozic sie nie oplaci, chinskich nie ma ....
>>> ale kto wie - wsrod tych "markowych" moze juz zysk uzasadnia transport
>>> :-)
>> To kto struga te niby pseudo niemieckie ?
>
> Kiedys tu na grupie pokazywali Centre i Bannera w identycznych pudlach
> ... aczkolwiek moze tylko pudla identyczne.
Pudła są identyczne bo częściowo znormalizowane.
> No i teraz wysyp jakis Arctica, Carbon, "made by Bosch" ... cholera wie.
Ja bym tam zwrócił uwagę czy nie ma małym druczkiem... made in/produced
in...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik