eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtoś tu zna się na skrzyniach CVT? › Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Robson <r...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
    Date: Wed, 16 Oct 2013 08:32:01 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 75
    Message-ID: <l3lck6$br4$1@mx1.internetia.pl>
    References: <l3jb9g$umo$1@mx1.internetia.pl>
    <525d36b7$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3jmns$37k$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.192.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1381905862 12132 62.233.192.4 (16 Oct 2013 06:44:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Oct 2013 06:44:22 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <l3jmns$37k$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507646
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-10-15 17:12, michalek pisze:
    >
    > Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > news:525d36b7$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >> news:l3jb9g$umo$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT
    >>> (olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).
    >>>
    >>> W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
    >>> nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
    >>> silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
    >>> na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
    >>> i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
    >>> ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
    >>> na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
    >>> aż po kilku minutach wraca szarpanie.
    >>>
    >>> Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
    >>> że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
    >>> a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
    >>> może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
    >>> I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
    >>> czego szukać
    >>> - czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle
    >>> słabe
    >>> że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
    >>> silnika??
    >>> - czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują
    >>> parametrami
    >>> pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika
    >>>
    >>> Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie,
    >>> żeby brać
    >>> samochód do diagnozowania.
    >>> A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
    >>> samochodowemu.
    >>>
    >>> Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?
    >>>
    >>> m
    >>
    >> W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
    >> CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
    >> Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
    >> dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
    >> podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie
    >> w nissanie
    >> jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
    >> wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
    >> hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj
    >>
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam
    >> Andrzej
    >>
    >
    > Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
    > to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
    > luzem, jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
    > Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
    > a ta jest mniej typowo CVT.
    > Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
    > pod Toruniem.

    Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne to najczęściej jest wynik
    uszkodzenia lub zużycia innego układu skrzyni. Sama naprawa (tak,
    naprawia się je, ten kto to dobrze robi może zrobić sprzęgło lepsze niż
    fabryczne) spowoduje poprawę na jakiś czas, po czym problem wróci.
    również większa naprawa skrzyni bez regeneracji sprzęgła mija się z celem.

    R

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: