-
1. Data: 2013-10-15 13:56:56
Temat: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "michalek" <m...@g...com>
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).
W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.
Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika
Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.
Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?
m
-
2. Data: 2013-10-15 14:29:47
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: Robson <r...@...pl>
Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?
R
-
3. Data: 2013-10-15 14:36:31
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "HANA" <h...@s...com.pl>
Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:l3jb9g$umo$1@mx1.internetia.pl...
> Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT
> (olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).
>
> W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
> nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
> silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
> na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
> i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
> ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
> na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
> aż po kilku minutach wraca szarpanie.
>
> Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
> że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
> a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
> może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
> I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
> czego szukać
> - czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
> że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
> silnika??
> - czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
> pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika
>
> Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby
> brać
> samochód do diagnozowania.
> A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
> samochodowemu.
>
> Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?
>
> m
W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w
nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl
-
4. Data: 2013-10-15 14:44:16
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
W dniu 15.10.2013 13:56, michalek pisze:
> Jeśli zgasić silnik
> na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
> aż po kilku minutach wraca szarpanie.
Rzuć okiem, czy podczas szarpnięć obrotomierz nie dostaje dziwnej
trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.
S.
-
5. Data: 2013-10-15 17:09:22
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "michalek" <m...@g...com>
Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
wiadomości news:525d38a1$0$2299$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 15.10.2013 13:56, michalek pisze:
>> Jeśli zgasić silnik
>> na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
>> aż po kilku minutach wraca szarpanie.
>
> Rzuć okiem, czy podczas szarpnięć obrotomierz nie dostaje dziwnej
> trzęsiawki (spada do zera i potem wstaje) - to może być czujnik
> położenia wałka rozrządu, one mają te objawy z atakiem po rozgrzaniu.
>
> S.
No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
15-20sekund i znowu "czknięcie"
Mam taką cichą nadzieję, że to właśnie czujnik położenia wału,
bo wtedy w 200-300zł bym się zmieścił.
Ale czy to normalne, że nie daje on wtedy zapisu błędu w komputerze?
m
-
6. Data: 2013-10-15 17:12:19
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "michalek" <m...@g...com>
Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:525d36b7$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:l3jb9g$umo$1@mx1.internetia.pl...
>> Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT
>> (olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).
>>
>> W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
>> nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
>> silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
>> na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
>> i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
>> ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
>> na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
>> aż po kilku minutach wraca szarpanie.
>>
>> Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
>> że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
>> a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
>> może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
>> I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
>> czego szukać
>> - czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
>> że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
>> silnika??
>> - czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują
>> parametrami
>> pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika
>>
>> Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby
>> brać
>> samochód do diagnozowania.
>> A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
>> samochodowemu.
>>
>> Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?
>>
>> m
>
> W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
> CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
> Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
> dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
> podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w
> nissanie
> jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
> wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
> hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj
>
>
> --
> Pozdrawiam
> Andrzej
>
Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
luzem, jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
a ta jest mniej typowo CVT.
Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
pod Toruniem.
m
-
7. Data: 2013-10-15 17:15:10
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "michalek" <m...@g...com>
Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
news:l3jd70$4go$1@mx1.internetia.pl...
> Wygląda na układ sterujący. Skąd jesteś?
>
> R
Sterujący czym? silnikiem?
Bo układ sterujący skrzynią CVT nie występuje jako dostępna
część zamienna (przynajmniej wśród używanych - a nowy to pewnie
będzie kosztował tyle co cała skrzynia używana).
m
-
8. Data: 2013-10-15 17:44:51
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:
> No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
> spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
> podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
> 15-20sekund i znowu "czknięcie"
Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
kręcić wolniej to raczej nie to.
S.
-
9. Data: 2013-10-15 18:23:59
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: "michalek" <m...@g...com>
Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
wiadomości news:525d62f3$0$2281$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:
>> No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
>> spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
>> podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
>> 15-20sekund i znowu "czknięcie"
>
> Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
> wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
> czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
> pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
> zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
> zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
> kręcić wolniej to raczej nie to.
>
> S.
Obrotomierz w czasie jazdy nigdy nie spadnie choćby na chwilę do "0".
Obroty silnika realnie spadają na wyraźnie niższy pułap, ale tylko
na chwilkę (opadnięcie wskazówki w dół i nagle gwałtowny wyskok do
poprzedniego poziomu). Samochód jest rozpędzony, na dodatek
skrzynia automatyczna przy chwilowym gwałtownym spadku obrotów
nie daje adekwatnego przyhamowania (jak hamowanie silnikiem w ręcznej)
ale ten dość szybki powrót do obrotów poprawnych daje "uderzenie"
mocy na koła. To się czuje jako szarpnięcie mocy, szarpnięcie
samochodem, czasem aż "łupnie" na półośkach.
Nie udaje mi się zidentyfikować czy to silnik chwilowo "traci" moc
i za chwilę ją odzyskuje czy to skrzynia "traci trakcję" i za chwilę
ją znowu łapie.
Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
spadki tych obrotów.
m
-
10. Data: 2013-10-15 23:14:05
Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2013-10-15 18:23, michalek pisze:
> Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
> pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
> spadki tych obrotów.
Ja też stawiałbym na problem z czujnikiem położenia wału/wałka - tak
właśnie to się objawia, takie "czknięcia" silnika, bo kręci się równo -
dostaje sygnały z czujnika np 4 co obrót wału, a tu nagle jeden czy dwa
sygnały się zgubiły - to komputer też nie daje zapłonu na te cykle
pracy, więc czujesz to jako zwolnienie i przyspieszenie (tak jakbyś
wyłączył stacyjkę-zapłon na ułamek sekundy i włączył ponownie).
Obrotomierz mierzy (wskazuje na podstawie danych z komputera) przeważnie
nie "dokładne obroty w tej sekundzie" tylko uśrednione - komputer zlicza
impulsy (np właśnie z tego czujnika położenia wału) i dzieli ich ilość
na czas ich zbierania. Jak ma np 20 impulsów w ciągu sekundy - to wie że
*60 = pokazać 1200 obrotów/minutę. Jak ci się zgubi (z powodu padającego
czujnika) 10 z 20 impulsów, to ci w tej jednej sekundzie pokaże 600rpm
(tzn wskazówka będzie chciała spaść do tej wartości) a już w następnym
cyklu pokaże tyle ile ma być...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173